Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yrityksen palvelekuva henkilökunnan näkökulmasta : Case: Monialainen palveluyritys

Österberg, Annamari (2012)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
YAMK_Oesterberg_Annamari_2012.pdf (1.048Mt)
Lataukset: 


Österberg, Annamari
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061412693
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin osana toimeksiantajayrityksen ja Jyväskylän ammattikorkeakoulun yhteistyökumppanuutta. Tutkimuksessa selvitettiin toimeksiantajayrityksen henkilöstön näkemystä monialaisen palveluyrityksen sisäisestä palvelukuvasta. Opinnäytetyössä sisäinen palvelukuva tarkoitti yrityksen henkilökunnan antamia mielipiteitä yrityksestä viestijänä, palveluiden tuottajana ja mielikuvien luojana.

Tuloksien perusteella saatiin tietoa yrityksen palvelukuvasta ja kerättiin kehittämisehdotuksia palvelun parantamiseksi sekä henkilökunnan sitouttamiseksi. Opinnäytetyössä palvelua mitattiin työntekijöiden kokemuksien ja käsityksien perusteella. Tulokset toimivat lähtökohtakartoituksena toimeksiantajayrityksen brändistrategiatyölle. Taustana uuden strategian laatimiseksi on ollut toimeksiantajayrityksen laaja organisaatiomuutos ja johdon vaihtuminen.

Pääsiallisena tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä oli kvantitatiivinen lähestymistapa. Lisäksi käytettiin kvalitatiivista mielikuvatutkimusotetta osassa vastauksien analysointia. Tutkimuskohteena oli toimeksiantajayrityksen koko henkilökunta, ja tutkimus toteutettiin keväällä 2011. Tutkimusaineisto kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella. Henkilökunnalta kerätty aineisto analysoitiin Microsoft Excel taulukkolaskentasovellusta apuna käyttäen ja avoimia vastauksia tulkiten.

Tutkimustuloksien mukaan palveluiden tuottajana yritys on onnistunut luottamuksellisuudessa ja henkilökunnan asiantuntemuksessa. Mielikuvia tutkittaessa yrityksen palvelualttius ja kotimaisuus nousevat vahvimmin esille. Sisäistä palvelukuvaa kehitettäessä työtä vaativat henkilöstön arvostuksen lisääminen, kiireen ja byrokratian vähentäminen. Yrityksen henkilöstö kokee olevansa palvelualtista. Se suosittelee mielellään ystäville työnantajaansa työpaikkana ja yrityksen tarjoamia palveluita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste