Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Facebookista potkua uuden yrityksen starttiin! : case Luontaishoitola Aromatar

Aronen, Aleksis (2012)

 
Avaa tiedosto
Aronen_Aleksis.pdf (691.7Kt)
Lataukset: 


Aronen, Aleksis
Turun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061412695
Tiivistelmä
Facebook on nykyään kiinteä osa yritysten markkinointia. Enää ei pohdita sitä kannattaako Facebookissa olla mukana, vaan lähinnä sitä millä keinoilla yrityksen kannattaa siellä olla. Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, joka selvittää millä keinoilla toimintansa aloittava yritys voi hyödyntää Facebookin tarjoamia mahdollisuuksia markkinoinnissa.
Opinnäytetyö laadittiin Luontaishoitola Aromattarelle, jolle luotiin kampanjan aikana omat Facebook-sivut jonne julkaistiin teemaviikkojen myötä kattava tietopaketti yrityksen tarjoamista palveluista. Facebookin tarkasti kohdistetulla mainonnalla ohjattiin kohderyhmään kuuluvia kävijöitä tutustumaan profiilisivuille.
Teoriaosuudessa käsitellään internetmarkkinointia ja mainontaa sosiaalisessa mediassa painottuen erityisesti Facebook-markkinointiin. Osiossa käydään läpi mitä on digitaalinen markkinointiviestintä, ja miten yritysten kannattaa viestiä sosiaalisessa mediassa. Teoriaosuudessa tutustutaan myös siihen millainen on hyvä mainos, miten voi mainostaa Facebookissa, ja miten mainonnan hinta muodostuu siellä. Facebook-markkinointiin tarkemmin paneutuvassa osassa annetaan ohjeita profiilin päivittämiseen ja vuorovaikutuksen ylläpitämiseen yrittäjän ja käyttäjien kesken. Teoriaosuutta varten on kerätty tietoa kirjallisista lähteistä ja internetin kautta löytyvistä tuoreista tutkimuksista, artikkeleista ja verkkojulkaisuista.
Kampanjan avulla yritykselle luotiin oma graafinen ulkoasu ja kehitettiin tapaa viestiä asiakkaiden kanssa. Profiilissa ei syntynyt varsinaisesti keskustelua, mutta statuspäivityksistä tykättiin, ja niitä kommentoitiin aktiivisesti. Mainonnan avulla yritys sai näkyvyyttä paikallisesti, mutta tykkääjien määrä ei kasvanut asetettujen tavoitteiden ja odotusten mukaisesti. Yrityksen Facebook-profiilin tykkääjät kuuluivat kuitenkin tavoiteltuun kohderyhmään. Kampanjan aikana havaittiin, että suurin määrä klikkauksia ja uusia tykkääjiä tuli vaihtuvien teemaviikkojen kahden ensimmäisen päivän aikana, ja loppuviikosta tuskin enää lainkaan.
Johtopäätöksenä voidaan sanoa, että markkinointi Facebookin ja sosiaalisen median avulla on pitkäjännitteistä työtä, jonka oppiminen vie aikaa, eivätkä tulokset näy vielä näin lyhyen aikajakson aikana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste