Sociala medians inverkan på storevenemanget Your Move
Finell, Theresa; Pättiniemi, Panu (2012)
Finell, Theresa
Pättiniemi, Panu
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061412704
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061412704
Tiivistelmä
Tämä työ on tehty yhteistyössä Nuori Suomi ry:n kanssa. Työn tutkimus tehtiin suurta-pahtuma Your Moven yhteydessä. Your Move on Nuoren Suomi ry:n, Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n ja lajiliittojen järjestämä suurliikuntatapahtuma 13–19 vuotiaille nuorille.
Tämän työn tarkoitus oli selvittää, voiko sosiaalisella medialla motivoida nuoria osallistumaan suurliikuntatapahtumaan. Työllä haettiin myös vastausta siihen voiko sosiaalista mediaa käyttää tiedonlähteenä nuorille liikuntatapahtumien yhteydessä.
Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella suurtapahtuma Your Moven yhteydessä. Kyselyllä halusimme selvittää oliko sosiaalinen media lisännyt motivaatiota osallistua tapah-tumaan. Kyselylomakkeella selvitimme myös olivatko nuoret saaneet sosiaalisen median kautta tarpeeksi tietoa tapahtumasta.
Tutkimustulosten mukaan nuoret käyttävät ahkerasti sosiaalista mediaa, etenkin tutkimamme ikäryhmien vanhimmassa päässä. Tästä voimme vetää johtopäätöksen, että sosiaalisen median käyttäminen tulevaisuuden liikuntasuurtapahtumien yhteydessä on kan-nattavaa.
Tämän työn tarkoitus oli selvittää, voiko sosiaalisella medialla motivoida nuoria osallistumaan suurliikuntatapahtumaan. Työllä haettiin myös vastausta siihen voiko sosiaalista mediaa käyttää tiedonlähteenä nuorille liikuntatapahtumien yhteydessä.
Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella suurtapahtuma Your Moven yhteydessä. Kyselyllä halusimme selvittää oliko sosiaalinen media lisännyt motivaatiota osallistua tapah-tumaan. Kyselylomakkeella selvitimme myös olivatko nuoret saaneet sosiaalisen median kautta tarpeeksi tietoa tapahtumasta.
Tutkimustulosten mukaan nuoret käyttävät ahkerasti sosiaalista mediaa, etenkin tutkimamme ikäryhmien vanhimmassa päässä. Tästä voimme vetää johtopäätöksen, että sosiaalisen median käyttäminen tulevaisuuden liikuntasuurtapahtumien yhteydessä on kan-nattavaa.