Sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma Hotel Bepopille
Jokela, Eerika; Laaksonen, Emmi (2021)
Jokela, Eerika
Laaksonen, Emmi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103103123
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103103123
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on nykyään suuressa roolissa yksityishenkilöiden ja yritysten arjessa. Sosiaalinen media auttaa yrityksiä tavoittamaan asiakkaat entistä paremmin. Markkinointiviestintä siirtyy jatkuvasti yhä enemmän sosiaalisen median puolelle. Yritysten tuleekin pysyä mukana muutoksessa ja markkinoida siellä, missä asiakkaat ovat.
Tämän työn toimeksiantaja on porilainen Hotel Bepop. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimiva sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma toimeksiantajalle. Aluksi opinnäytetyössä on keskitytty aihetta koskevan teorian käsittelyyn. Teoriassa käsitellään markkinointiviestintää, sosiaalista mediaa, sosiaalisen median eri kanavia sekä markkinointiviestintäsuunnitelman kehittämistä. Teorian käsittelyn jälkeen opinnäytetyössä siirrytään toiminnalliseen osioon, jossa rakennetaan sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma. Toiminnallisessa osiossa perehdytään hotellin sosiaalisen median nykytilaan, suunnitelman tavoitteisiin sekä konkreettisiin ehdotuksiin.
Opinnäytetyön lopussa on kirjoittajien omaan pohdintaa työn tekemisestä sekä toimeksiantajan palaute työstä.
Tämän työn toimeksiantaja on porilainen Hotel Bepop. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimiva sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma toimeksiantajalle. Aluksi opinnäytetyössä on keskitytty aihetta koskevan teorian käsittelyyn. Teoriassa käsitellään markkinointiviestintää, sosiaalista mediaa, sosiaalisen median eri kanavia sekä markkinointiviestintäsuunnitelman kehittämistä. Teorian käsittelyn jälkeen opinnäytetyössä siirrytään toiminnalliseen osioon, jossa rakennetaan sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma. Toiminnallisessa osiossa perehdytään hotellin sosiaalisen median nykytilaan, suunnitelman tavoitteisiin sekä konkreettisiin ehdotuksiin.
Opinnäytetyön lopussa on kirjoittajien omaan pohdintaa työn tekemisestä sekä toimeksiantajan palaute työstä.