Potential Fuel Savings from Operational Measures in Sea Transport : A Study on general environmental improvements and specifically on fuel management
Slotte, Andreas (2012)
Slotte, Andreas
Yrkeshögskolan Novia
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060812298
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060812298
Tiivistelmä
De fossila bränslen som används för framdrivningen av moderna fraktfartyg är en förgänglig resurs. I tillägg till problemet att de en vacker dag kommer att vara slut skapar förbränningen av bränslet växthusgaser som är destruktiva för miljön
Traditionellt har sjöfarten ansetts vara en relativt “ren” transportform men sanningen är att sjöfartsindustrin släpper ut avsevärda mängder växthusgaser, mätt i absoluta siffror. Åtgärder för att göra sjöfartsindustrins ekologiska fotspår så litet som möjligt borde vara en prioritet för alla verksamma inom industrin. Det är inte bara en fråga om miljön, det är också en fråga om ekonomisk överlevnad.
Enbart på den operativa sidan av verksamheten finns det finns ett otal inbesparingsåtgärder som kan vidtas för att minska bränsleförbrukningen. Det bränsle som idag förslösas inom sjöfarten representerar rena pengar som kunde användas till annat. Det borde därför ligga i varje fartygsägares intresse att använda kapitalet mer effektivt. Vägen mot en bättre bränsleekonomi är lång så ju förr förbättringar inleds, dess bättre. The fossil fuels used to propel the ships of today across vast oceans are a finite resource. In addition to them eventually being depleted, the combustion of carbon based energy forms emits greenhouse gases that are destructive to the ecological environment.
Shipping as a mean of transport has always been considered a relatively “clean” way of transporting goods but in reality the shipping industry emits substantial amount of greenhouse gases in absolute terms. The sea trade is crucial to an ever growing global economy and will grow at the same rate. Measures to make the shipping industry´s ecological footprint as small as possible should be a priority for everyone involved. It is not just a question about the environment; it is a question of economic survival.
There are numerous saving regarding fuel consumption to be made by operational measures alone. The fuel wasted in today´s shipping industry represents money that could be better spent elsewhere; it should therefore be in every ship owner´s interest to use that money more efficiently. The road to better fuel economy aboard is long and winding, so the sooner improvements are begun, the better.
Traditionellt har sjöfarten ansetts vara en relativt “ren” transportform men sanningen är att sjöfartsindustrin släpper ut avsevärda mängder växthusgaser, mätt i absoluta siffror. Åtgärder för att göra sjöfartsindustrins ekologiska fotspår så litet som möjligt borde vara en prioritet för alla verksamma inom industrin. Det är inte bara en fråga om miljön, det är också en fråga om ekonomisk överlevnad.
Enbart på den operativa sidan av verksamheten finns det finns ett otal inbesparingsåtgärder som kan vidtas för att minska bränsleförbrukningen. Det bränsle som idag förslösas inom sjöfarten representerar rena pengar som kunde användas till annat. Det borde därför ligga i varje fartygsägares intresse att använda kapitalet mer effektivt. Vägen mot en bättre bränsleekonomi är lång så ju förr förbättringar inleds, dess bättre.
Shipping as a mean of transport has always been considered a relatively “clean” way of transporting goods but in reality the shipping industry emits substantial amount of greenhouse gases in absolute terms. The sea trade is crucial to an ever growing global economy and will grow at the same rate. Measures to make the shipping industry´s ecological footprint as small as possible should be a priority for everyone involved. It is not just a question about the environment; it is a question of economic survival.
There are numerous saving regarding fuel consumption to be made by operational measures alone. The fuel wasted in today´s shipping industry represents money that could be better spent elsewhere; it should therefore be in every ship owner´s interest to use that money more efficiently. The road to better fuel economy aboard is long and winding, so the sooner improvements are begun, the better.