Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin laadun mittaaminen telemarkkinoinnissa

Hakala, Juuso (2012)

 
Avaa tiedosto
Hakala_Juuso.pdf (488.1Kt)
Lataukset: 


Hakala, Juuso
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061912875
Tiivistelmä
Myynti ja asiakaspalvelu nivoutuvat yhä enemmän toisiinsa. Palveluyrityksissä osaava asiakaspalvelu on tuottava osa liiketoimintaa, ja markkinoinnissa korostuu asiakaskeskeinen ajattelu- ja toimintapa. Contact Center -palveluita tuottavien yritysten työntekijät ovat palvelutilanteissa myös asiakasyritysten edustajia, joten asiakaskontaktien laatu on ensiarvoisen tärkeää. Työssä tutkittiin Teleperformance Finland Oy:n markkinointiprojektin laadun mittaamista. Teleperformance Finland Oy on 30 vuotta Suomessa toiminut ulkoistetun asiakashankinnan, asiakkuuksien hoidon ja asiakaspalvelun asiantuntijayritys.

Työn tavoitteena oli tuottaa tietoa valmentavan lähiesimiestyön kehittämiseen Teleperformancen yhteyskeskuksen markkinointiprojekteissa. Tutkimustehtävänä oli selvittää myyntipuheluiden laadun mittarina käytettävän palveluindeksin arviointikohteiden yhteyttä tilausten toteutumiseen.

Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin kuuntelemalla ja havainnoimalla projektin nauhatallenteita valmennustyössä käytettävän monitorointilomakkeen avulla. Tutkimuksen teoreettisen viitekehyksen muodostivat telemarkkinointi myynnin välineenä ja palvelujen markkinointi.

Tutkimustulokset osoittivat, ettei nykyisen monitorointilomakkeen eri puhelun vaiheiden pisteytyksillä ollut tilastollista merkitsevyyttä tilausten toteutumisen kannalta. Myyjän toiminnan havaittiin kuitenkin vaikuttavan tilauksen toteutumiseen tietyissä vaiheissa myyntikeskustelua. Puheluiden eri arviointikohteiden vaiheiden kokonaispisteytyksestä muodostuva palveluindeksi osoittautui oivalliseksi työkaluksi yksittäisten myyntineuvottelijoiden puheluiden jatkuvaan laaduntarkkailuun.

Tutkimus tuotti käytäntöön hyödynnettävää tietoa yhteyskeskuksen valmennustyön kehittämiseen. Jatkotutkimusaiheeksi muodostui tilauksen toteutumiseen vaikuttavien tekijöiden tutkiminen asiakastyytyväisyysnäkökulmasta laadullisen tutkimuksen keinoin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste