Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Multikanal Handel : Case: Clas Ohlson

Pettersson, Deneb (2012)

 
Avaa tiedosto
Pettersson_Deneb.pdf (538.5Kt)
Lataukset: 


Pettersson, Deneb
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012062012915
Tiivistelmä
Arbetet handlar om multikanal strategi inom detaljhandel och är gjort i uppdrag av Clas Ohlson. Målet är att identifiera krav och behov för en lyckad multikanal strategi. Inom detaljhandeln gör man vinst igenom att sälja produkter till konsumenter med mervärde för konsumenten, vilken uppstår då man använder fördelar av olika säljkanaler för att skapa mervärde. Då kanalerna har olika starkheter och svagheter kan man använda flera kanaler för att kombinera starka sidorna av säljkanalerna och så få synergier. Dessa krav och fördelar av säljkanaler jämförs sedan med resultat ur en intervju med Alf Jondahl, eCom Manager för Clas Ohlson Norge. Skillnader och likheter mellan intervjun och teorin visar att Clas Ohlson har synergier som kan användas och även uppfyller kraven som teorin listar. Det finns dock även problem som måste lösas. Huvudproblemen uppstår från olika informationssystem som är föråldrade och strategiska val, samt av kunder som inte vet att företaget finns i flera olika säljkanaler.
 
This thesis about multichannel retail strategy is written on commission for Clas Ohlson. The goal is to identify requirements and needs for a successful multichannel strategy. Within retail you make a profit by selling products to consumers with added value for the consumer, which is created by using the strengths of different sales channels to create added value. Since sales channels have different strengths and weaknesses you can use several channels to combine the strengths of the channels to create synergies. These re-quirements and strengths of the sales channels are then compared with results from an interview with Alf Jondahl, eCom manager for Clas Ohlson Norway. Differences and similarities between the theory and the interview show that Clas Ohlson has syngergies that kan be used and also fill the requirements the theory lists. There are problems that have to be solved. The main problem arises from several informationsystems which are outdated and from strategic choices along with consumers who do not know the company exists in several sales channels.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste