Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden tutkiminen yksityisessä päiväkodissa

Venäläinen, Mila (2012)

 
Avaa tiedosto
venalainen_mila.pdf (447.4Kt)
Lataukset: 


Venäläinen, Mila
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012082913308
Tiivistelmä
Opinnäytteessä tarkastellaan yksityisen päiväkodin laatua vanhempien näkökulmasta. Asiakastyytyväisyyden kartoittaminen tehdään vanhemmille suunnatun kyselylomakkeen avulla. Opinnäytetyössä kehitetään päiväkoti Innowonnille asiakastyytyväisyyskyselylomake, jonka avulla päiväkodin on mahdollista seurata laadun muutoksia säännöllisesti.

Aloite työn tekemiseen tuli yrittäjältä, jolla on tarve kehittää toimintaansa ja varmistua siitä, että asiakkaat ovat tyytyväisiä saamiinsa palveluihin. Tutkimuksessa käytetään sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusmenetelmiä. Tutkittava joukko on niin pieni, että yleistyksiä tulosten perusteella ei voi tehdä. Opinnäytetyössä kuvataan projektin vaiheita ja esitellään tulokset sekä tärkeimmät kehittämiskohteet.

Tulosten perusteella tutkimuksen kohteena olevan yksityisen päiväkodin asiakkaat, eli lasten vanhemmat, olivat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun. Tärkeimpänä kehittämiskohteena esille nousi päiväkodin käyttämien harjoittelijoiden suuri määrä. Myös tiedottamisessa oli parantamisen varaa. Kolmantena kehittämiskohteena esille nousi lapsen päivästä paremman tiedon saaminen. Hyvin toimivasta päiväkodista ei suuria puutteita vanhempien arvioiden mukaan löytynyt, mutta asiakastyytyväisyyttä on hyvä tutkia säännöllisesti ja sitä varten on nyt käyttökelpoinen lomake, jonka avulla voidaan myös vertailla asiakastyytyväisyyden muutoksia eri aikaväleillä. Tulosten perusteella toimintaa kehitetään edelleen ja tuloksia käytetään pohjana uuden toimintakauden suunnittelussa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste