Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Urheilutapahtumien yritysmynnin kehittämisen opas urheiluseuroille

Sjöberg, Juha-Pekka (2012)

 
Avaa tiedosto
Sjoberg_ Juha-Pekka.pdf (326.2Kt)
Lataukset: 


Sjöberg, Juha-Pekka
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012090513431
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsitteli yleisluonteisesti urheilutapahtumien yritysmyynnin kehittämistä Suomessa. Työn tarkoituksena oli toimia opasluonteisesti Suomessa toimiville urheiluseuroille. He voivat käyttää työtä hyödyksi toimiessaan yhteistyössä yritysasiakkaiden kanssa ja muissa markkinointi tehtävissä. Suomessa tapahtumamarkkinointien myynti on vielä harrastetasolla verrattaessa muihin Pohjois-Euroopan maihin, Keski-Eurooppaan tai Yhdysvaltoihin. Työn tarkoituksena oli nostaa esille asioita, miten urheilutapahtumien yritysmyyntiä pystyttäisiin saamaan tulevaisuudessa ammattimaisempaan suuntaan Suomessa.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli saada kokonaisvaltaisesti ajatuksia herättävä kokonaisuus haastattelemilleni asiantuntijoille, jotta toimintaa onnistutaan jatkossa kehittämään nykypäivän tasolle. Opinnäytetyö selvittääkin Suomessa tämän hetkistä tilannetta ja kartoittaa mahdollisuuksia ja uhkia yritysmyynnin kehittämiseen.

Opinnäytetyö toteutettiin aloittaen työ helmikuussa 2012 jatkuen aina toukokuulle 2012 asti. opinnäytetyön aineisto kerättiin kvalitatiivisena teemahaastatteluna, eli aineisto kerättiin kyselyin, tarkemmin määritellyin sähköpostitse laitetuin kyselyin 5 eri urheilumarkkinoinnin asiantuntijoille. Teoriaosuudessa käytin markkinoinnin ja myynnin kirjallisuutta.

Kyselyjen ja kirjallisuuden avulla nousi esiin vahvasti ajatuksia siitä, miten urheilumarkkinointia ja palvelutarjontaa yleisestikin Suomessa viedään merkittävästi eteenpäin. itselläni on vahva usko, että urheilumarkkinointi on yksi vahva osa-alue, joka tulee muutamien vuosien päästä työllistämään paljon erilaisia henkilöitä. Kuitenkin, näen että oppia pitäisi lähivuosina hakea ulkomailta.
 
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste