Public relations' role in building strong brands : Case: Minna, Hanna Sarén & Minna Parikka
Sandell, Clara (2012)
Sandell, Clara
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012100314133
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012100314133
Tiivistelmä
This thesis work is about public relations’ role in building strong brands. The aim of this thesis is to explore the meaning of public relations as a marketing tool when building a brand and to find out how well Finnish companies are using PR. The thesis will not only discuss the importance of PR agencies for companies, but also what the PR agencies’ roles are in strengthening brands and how well they are fulfilling their customers’ needs. The literature review shows that advertising is still the most common mass-promotion technique, even though it has slightly lost its purpose. Public relations can have a strong impact on public awareness at a much lower cost than advertising can, because of its trustworthiness. Even though public relations still only captures a small portion of most companies’ marketing budgets, PR is recognized as a more and more powerful brand-building tool. The references used in this study are mainly textbooks. For the empirical part, interviews were chosen to gather information. The author performed interviews with three Finnish design companies about how they are implementing PR in their marketing strategy. The results showed that all three companies use public relations to build their brand and that PR has been part of their rapid success. To conclude the thesis work, the author states the importance of PR for companies planning to build a new brand or main-taining the interest of an existing one. Detta slutarbete handlar om PR:s roll i byggandet av starka varumärken. Syftet med det-ta arbete är att ta reda på PR:s betydelse som marknadsföringsredskap när man bygger ett varumärke och att få veta hur väl finska företag använder sig av PR. Slutarbetet kommer inte bara att diskutera hur viktigt PR byråer är för företag, utan också vad PR byråernas roll är i att stärka deras kunders varumärken och hur bra de fullgör sina kun-ders behov. Teoridelen visar att reklam fortfarande är den vanligaste formen av mass-marknadsförings teknik, även om den något förlorat sitt syfte. PR kan ha en stark inver-kan på allmänhetens medvetenhet till ett mycket lägre pris än reklam kan, på grund av sin trovärdighet. Även om PR fortfarande endast tar en liten del av de flesta företags marknadsförings budgeter, är PR erkänt som ett allt mer kraftigt redskap inom varu-märkesbyggande. De använda referenserna är huvudsakligen läroböcker. I den empiris-ka delen av arbetet valdes intervjuer som medel att samla in information. Författaren intervjuade tre finska design företag om hur de har implementerat PR i deras marknads-föringsstrategi. Resultaten visade att alla tre företag använder sig av PR till att bygga sina varumärken och att PR har varit en del av orsaken till deras snabbväxta framgång.
För att avsluta detta arbete, anger författaren vikten av PR för företag som planerar att bygga ett nytt varumärke eller uppehålla intresset av ett existerande företag.
För att avsluta detta arbete, anger författaren vikten av PR för företag som planerar att bygga ett nytt varumärke eller uppehålla intresset av ett existerande företag.