Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtumamarkkinointi maineen uudistajana

Helin, Katariina (2012)

 
Avaa tiedosto
Helin_Katariina.pdf (611.1Kt)
Lataukset: 


Helin, Katariina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012093013994
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää tapahtuman järjestämiseen kuuluvat osa-alueet ja toimia opastavana apuna tapahtumaa järjestävälle organisaatiolle sekä tarkastella kuinka tapahtumat voivat vaikuttaa organisaation maineeseen. Työn toimeksiantajana oli Keravan kaupunki, jonka tarkoituksena oli järjestää 2012 joulumarkkinat ensimmäistä kertaa Keravalla. Tämä opinnäytetyö on yksi osa joulumarkkinoiden suunnitteluvaihetta.

Työn teoreettinen viitekehys muodostui tapahtumamarkkinoinnin keskeisistä käsitteistä; miten tapahtuma järjestetään, kuinka tapahtumat muuntavat organisaation mainetta ja miten tapahtumia markkinoidaan. Teoreettisen viitekehyksen lopussa avattiin Keravan kaupungin joulumarkkinat – tapahtuma. Työssä käytiin ensin läpi tapahtuman järjestämisen vaiheet, suunnittelusta jälkimarkkinointiin. Markkinoinnissa kerrottiin mitä tapahtuman markkinointiin kuuluu ja miten se vaikuttaa organisaation maineeseen tai imagoon. Viimeisessä osassa pe-rehdyttiin Keravan joulumarkkinoihin ja selvitettiin muut lähipiirin samaan aikaan järjestettävät tapahtumat.

Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin teemahaastattelua. Opinnäytetyötä varten haastateltiin pieni määrä ennalta valittuja yrittäjiä, jotka olivat kiinnostuneita osallistumaan tapahtumaan. Teemahaastattelun kysymykset noudattavat Keravan kaupungin edustajien kanssa läpi käytyä runkoa.

Haastatteluista nousi esiin erilaisia toiveita ja kokemuksia. Haastatteluista kävi ilmi, että yrittäjät ovat olleet paljon mukana samankaltaisilla tapahtumilla. Heidän mielestään tapahtumien suunnittelu on usein jätetty puoliväliin, joka myös näkyy tapahtuman ilmapiirissä. Suurimpana toiveena yrittäjillä oli nimenomaan osallistua hyvin järjestettyyn tapahtumaan, jossa myytävä tavara vastaa tapahtuman teemaa. Yrittäjät haluavat yrityksensä ja brändinsä näkyvän tapahtumassa positiivisella tavalla ja he haluavat tapahtuman ilmapiirin huokuvan hyvää joulumieltä.

Keravan kaupunki käytti haastatteluista nousseita ideoita hyväksi tapahtuman myöhemmässä suunnittelussa. He käyttivät hyödyksi myös opinnäytetyöni teoriaosuutta tapahtuman suunnittelussa. Teoriaosuudesta on myös hyötyä muille tapahtumaa suunnitteleville organisaatioille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste