Moskovan liiketoimintamahdollisuudet suomalaisille yrityksille
Kerman, Mika (2021)
Kerman, Mika
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103153302
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103153302
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee aihetta Moskovan liiketoimintamahdollisuudet suomalaisille yrityksille. Kotimaisille yrityksille kansainvälistyminen on varteenotettava mahdollisuus liiketoiminnan kasvun saavuttamiseksi. Kehittynyt logistiikka sekä teknologia, ihmisten liikkuvuuden helpottaminen ja kansainvälisten yritysten laajentuminen eri markkinoille on ajanut globalisoitumista. Suomalaiset yritykset etsivät mahdollisuuksia laajentua uusille markkinoille.
Kotimaamme markkinan koko luo painetta laajentaa ja Moskovan markkinan suuri koko
saattaa näyttäytyä kiinnostavana kohteena monille. Liiketoiminnan laajentaminen tai aloittaminen ulkomailla tuo mahdollisuuksien lisäksi myös haasteita, saadakseen mahdollisuuden kansainvälistyä onnistuneesti, huolellinen tutkimus kohdemarkkinasta on välttämätöntä suorittaa.
Kyseessä on kvalitatiivinen tutkimus, aineistoa on kerätty laajalti eri lähteistä, kuten aihepiiriin kuuluvasta kirjallisuudesta, raporteista ja muista virallisista lähteistä. Syvempää analyysia varten tutkimuksessa on haastateltu useaa tarkoin valittua asiantuntijalähdettä.
Tutkimuksen tavoitteena on auttaa kotimaisia yrityksiä ymmärtämään Moskovan liiketoimintamahdollisuudet ja kuinka toimia markkinoilla onnistuneesti, sekä luoda nykyaikainen kuva Moskovan liiketoimintaympäristöstä ja tehdä katsaus miltä siellä näyttää tulevaisuudessa.
Kotimaamme markkinan koko luo painetta laajentaa ja Moskovan markkinan suuri koko
saattaa näyttäytyä kiinnostavana kohteena monille. Liiketoiminnan laajentaminen tai aloittaminen ulkomailla tuo mahdollisuuksien lisäksi myös haasteita, saadakseen mahdollisuuden kansainvälistyä onnistuneesti, huolellinen tutkimus kohdemarkkinasta on välttämätöntä suorittaa.
Kyseessä on kvalitatiivinen tutkimus, aineistoa on kerätty laajalti eri lähteistä, kuten aihepiiriin kuuluvasta kirjallisuudesta, raporteista ja muista virallisista lähteistä. Syvempää analyysia varten tutkimuksessa on haastateltu useaa tarkoin valittua asiantuntijalähdettä.
Tutkimuksen tavoitteena on auttaa kotimaisia yrityksiä ymmärtämään Moskovan liiketoimintamahdollisuudet ja kuinka toimia markkinoilla onnistuneesti, sekä luoda nykyaikainen kuva Moskovan liiketoimintaympäristöstä ja tehdä katsaus miltä siellä näyttää tulevaisuudessa.