Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

MiMar Data Ky:n asiakkaiden tyytyväisyys ja ostokäyttäytyminen

Papinaho, Arttu (2009)

 
Avaa tiedosto
Arttu_Papinaho.pdf (509.9Kt)
Lataukset: 


Papinaho, Arttu
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911205773
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä oli haapajärvinen
tietotekniikka-alan yritys MiMar Data Ky. Yritys on toiminut paikkakunnalla jo vuodesta 1997.Yritys myy tietotekniikka-alan tuotteita kuten esimerkiksi tietokoneita, tulostimia, virustorjuntaohjelmia jne.Tietokoneiden ja niihin liittyvien laitteiden huolto on merkittävässä asemassa tarkasteltuna liikevaihdon suhteen. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää MiMar Data Ky:n asiakastyytyväisyyttä ja ostokäyttäytymistä asiakkaiden ostaessa tietotekniikka-alan tuotteita. Tutkimukselle asetettiin kaksi pääongelmaa, joista ensimmäinen oli, miten tyytyväisiä MiMar Data Ky:n asiakkaat ovat yrityksen toimintaan ja tähän alaongelmat miten tyytyväisiä asiakkaat ovat asiakaspalveluun ja miten tyytyväisiä asiakkaat ovat yrityksen tarjoomaan? Toisena pääongelmana oli, että millaista on MiMar Data Ky:n asiakkaiden ostokäyttäytyminen heidän ostaessaan tietotekniikka-alan tuotteita? Tähän ensimmäisenä alaongelmana oli, että minkälaisia odotuksia asiakkailla on yrityksestä ja toisena alaongelmana oli, että millaisia ovat asiakkaiden ostotottumukset?

Tutkimusote oli kvantitatiivinen eli määrällinen menetelmä. Tiedot kerättiin internet-kyselynä kaikille MiMar Data Ky:n asiakkaille, jotka sisälsivät vaihtoehto ja avoimia kysymyksiä. Kaikkiaan 272 asiakkaalle lähetettiin kyselylinkki sähköpostitse. Tutkimus toteutettiin 19.2 – 15.3.2009 välisenä aikana. Vastausprosentiksi muodostui 38.2. Tutkimuksen perusteella voidaan päätellä, että MiMar Data Ky:n asiakkaat ovat melko tai erittäin tyytyväisiä yrityksen toimintaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste