Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kysymme, ellemme tiedä : Palautekyselyn toteutuksen ja kyselylomakkeen suunnittelu

Mäkinen, Marja-Liisa (2012)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Makinen Marja-Liisa.pdf (533.1Kt)
Lataukset: 


Mäkinen, Marja-Liisa
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012101214398
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia palautekyselylyn toteutussuunnitelma sekä kyselylomake, jonka avulla voidaan jatkossa säännöllisesti hankkia palautetta Avartum-konsernin yhteistyökumppaneilta. Konserni on toiminut koulutusmarkkinassa jo pitkään, mutta muiden kuin opiskelijoiden ja Työvoimahallinnon edustajien mielipiteitä ei ole aikaisemmin säännöllisesti kartoitettu.
Työvoimapoliittisissa koulutuksissa panostetaan jatkossa entistä enemmän ammatillisten koulutusten hankintaan. Avartum-konsernin vuosien 2011–2012 kehittämistavoitteena on kumppanuuksien hankkiminen ja kehittäminen, jotta konserni voi jatkossakin tarjota asiakkailleen monipuolista ja laadukasta koulutusta. Yritysten, joihin työvoima-poliittisilla koulutuksilla on tarkoitus työntekijöitä kouluttaa, vaatimukset henkilöstön osaamisesta ovat kasvaneet. Osaamishaasteeseen vastaaminen vaatii yhteistyötä niin yritysmaailman kuin koulutuksia tuottavien tahojenkin kanssa.
Opinnäytetyössä kehittämistehtävänä oli palautekyselyn toteutuksen ja kyselylomakkeen suunnittelu. Työ aloitettiin selvittämällä teoreettisessa osiossa kumppanuuskäsiteitä ja niihin liittyviä keskeisiä asioita, jotka hyvässä kumppanuussuhteessa ovat mukana. Lisäksi selvitettiin yritysmielikuvaan liittyviä käsitteitä ja valittiin tähän opinnäytetyöhön keskeiseksi sanaksi maine, koska se kuvaa asiakkaan muodostamaa mielikuvaa yrityksen toiminnasta. Yhteistyön kehittämisen perustaksi Avartum-konsernissa halutaan jatkossa säännöllistä, todellisiin mielipiteisiin perustuvaa tietoa siitä, millainen yritysmielikuva - maine Avartum-konsernilla on yhteistyökumppaneiden mielestä. Tämän tiedon hankkimista varten kehitettiin työväline, palautekyselysuunnitelma ja -lomake, jonka avulla saadaan luotettavaa ja vertailukelpoista tietoa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste