Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Matkailijoiden hyvinvointi osana asiakaskokemusta

Lewis, Heidi; Makkonen, Satu (2021)

Avaa tiedosto
Matkailijoiden hyvinvointi osana asiakaskokemusta (393.0Kt)
Lataukset: 


Lewis, Heidi
Makkonen, Satu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103163441
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa toimeksiantaja Peurunka Oy:n asiakkaiden kokemuksia hyvinvoinnin muodostumisesta. Opinnäytetyössä tarkasteltiin hyvinvointimatkailua majoitusalan, erityisesti hotellimajoituksen, kontekstissa. Tavoitteena oli saada vastauksia mistä matkailijoille muodostuu hyvinvointi majoitusyrityksessä.

Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, koska haluttiin saada laajempia sekä syvällisempiä tuloksia opinnäytetyön tutkimuskysymykseen. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin haastattelua, joka toteutettiin puhelinhaastatteluina. Kaikki 100 vastaajaa olivat yöpyneet Peurungassa tammi-maaliskuun 2020 aikana.

Tulokset osoittivat, että palvelukokemuksella on merkitystä vastaajien hyvinvointiin. Eniten hyvinvointia Peurungassa edisti henkilökohtainen olotila, kuten matkan aikana syntynyt rentoutunut olo, sekä matkaseura. Vastaajat mainitsivat kylpylän yhdeksi tärkeimmäksi hyvinvointia edistäväksi tekijäksi Peurungassa. Palvelutarjonnan kerrottiin vaikuttavan hyvinvointiin majoitusyrityksessä. Ruokapalvelut ja monipuoliset aktiviteettitarjonnat mainittiin siitä erityisesti. Myös huoneiden viihtyisyyden kuvattiin olevan osa hyvinvoinnin muodostumista. Hyvinvointi merkitsee eri ihmisille eri asioita. Tuloksista ilmenee hieman eroavaisuuksia eri ikäryhmien, sukupuolen ja matkaseuran välillä.

Toimeksiantaja pystyy hyödyntämään opinnäytetyön tutkimuksen tuloksia oman toimintansa kehittämisessä. Jatkotutkimuksen aiheena voisi olla asiakkaiden hyvinvoinnin vaikutus majoitusyrityksen menestykseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste