Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Turun AMK:n harjoittelun markkinointia Salon seudulla.

Seppä, Merja (2009)

 
Avaa tiedosto
Seppa_Merja.pdf.pdf (455.7Kt)
Lataukset: 


Seppä, Merja
Turun ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911235851
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Turun ammattikorkeakoululle syksyllä 2009. Opinnäytetyön aihe liittyi Turun ammattikorkeakoulussa suoritettavaan harjoitteluun, jonka ongelmana on ollut se, että salonseutulaiset yritykset eivät ole niin laajalti tietoisia harjoittelujaksosta, kuin toivottaisiin. Tutkimusongelmaksi kiteytyi, miten Turun ammattikorkeakoulun harjoittelua Salon seudulla kannattaisi lähteä markkinoimaan. Mikä on se viestintäkanava, josta yritykset haluavat tietoa harjoittelusta sekä mitä tietoa he tarvitsevat.

Tutkimuksen teoriaosassa tarkasteltiin Turun ammattikorkeakoulun harjoittelua yleensä sekä harjoittelua osana ammatillista kasvua keskittyen lähinnä liiketalouden harjoitteluun sekä siihen, mitä on ohjattu harjoittelu. Seuraavaksi tutkittiin asiakassuhdemarkkinoinnin ja markkinointiviestinnän keinoja, koska kohderyhmänä ovat yritykset. Tähän liittyen pohdittiin, miten harjoittelua voitaisiin lähteä markkinoimaan ja mitä kanavia oppilaitoksen kannattaisi käyttää yhteistyön kehittämiseksi.

Tutkimusotteeksi valittiin kvalitatiivinen tutkimus, jossa tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastatteluja. Tutkimuksessa haastateltiin kuuden salolaisen pk-yrityksen edustajaa. Haastatteluun valitut yritykset toimivat metalliteollisuus-, rahoitus-, kirjanpito- ja puhelinpalvelualoilla ja yritykset luetaan paikkakuntakohtaisesti pk-yrityksiin. Yritysten ja henkilöiden nimiä ei tuoda tutkimuksessa julki yhden vastaajan pyynnöstä.

Tutkimustuloksista selvisi, että sähköposti ja esittelytilaisuus ovat suosituimmat lähteet, joista yritykset haluavat tietoa harjoittelusta. Muina mahdollisina viestintäkanavina mainittiin www-sivut, vierailut yrityksissä sekä viestit Yrityssalon välityksellä. Yrityksissä haluttiin saada tietoa mm. opiskelijan opinnoista ja suuntautumisvaihtoehdosta, harjoittelun pituudesta ja ajankohdasta.

Tulosten perusteella voidaan päätellä, että Turun ammattikorkeakoulun tulisi kehittää ja luoda yhteistyöverkostoaan Salon seudulla toimiviin yrityksiin systemaattisemmin, jotta harjoittelu ja paikallinen elinkeinoelämä kohtaisivat paremmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste