Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Myyntityön ja myyntitaitojen arvostus z-sukupolven näkökulmasta

Sipiläinen, Johanna (2021)

 
Avaa tiedosto
Sipiläinen_Johanna.pdf (1.337Mt)
Lataukset: 


Sipiläinen, Johanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103233696
Tiivistelmä
Myyntityö ja sen arvostus on jo pidemmältä katsottuna jakanut mielipiteitä puolesta ja vastaan. Tänä päivänä lähes jokainen kuitenkin tekee päivittäin työelämässä myyntiä – sen muoto vain vaihtelee. Opinnäytetyön taustalla on tamperelainen myyntiorganisaatio Soldem, jonka työntekijöistä valtaosa kuuluu uuteen työelämään saapuneeseen z-sukupolveen. Yrityksen toiminnan haasteina koetaan tasaisesti olevan tarvittavan henkilöstön löytäminen erilaisiin myyntitehtäviin. Kuitenkin samaan aikaan Pirkanmaan alueella työttömiä työnhakijoita palvelu- ja myyntityöntekijöiden ammattiryhmässä on valtavasti ja iso osa kaikista työttömistä on alle 25- vuotiaita.

Opinnäytetyön tavoitteena on aidosti saada konkreettista tämän hetken tietoa myyntityön imagosta sekä myyntitaitojen arvostuksesta ja tilanteesta kohdennetulla työnhakijamarkkinalla. Tarkoituksena on selvittää, miten z-sukupolvi suhtautuu myyntityöhön ammattina/työnä ja mitä he ylipäätään tietävät myyntityöstä. Arvokasta tietoa on myös selvittää, miten he näkevät työkokemuksen kautta mahdollisesti kehittyvien taitojen hyödyntämisen ylipäätään työelämässä pidemmällä aikavälillä.

Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi, että nuori sukupolvi tunnistaa melko hyvin myyntityön ominaisuudet ja siinä menestysemisen edellyttämät vaatimuksetkin. Myyntikanavalla nähdään olevan vaikuttavia tekijöitä työn mielekkyyteen verrattuna ja nykyajan uudenlaiset tavat tehdä myyntiä nostavat sen houkuttelevuutta. Myyntityössä opittavien työelämätaitojen merkitys koetaan tulevaisuuden työelämässä erittäin merkittäviksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste