Sosiaalisen median hyödyntäminen kiinteistönvälityksessä
Kupi, Jenni (2021)
Kupi, Jenni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103273907
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103273907
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten kiinteistönvälittäjät hyödyntävät sosiaalista mediaa kiinteistönvälitystyössään. Työ on rajattu koskemaan kiinteistönvälittäjän sosiaali- sen median käyttöä välitysliikkeen sijaan.
Työn teoria avaa kiinteistönvälitystä alana ja käsitteenä sekä kertoo kiinteistönvälittäjän työtehtävistä ja kiinteistönvälitysprosessista. Kiinteistönvälittäjän tehtävänä on saattaa asuntokaupan osapuolet yhteen ja saada aikaan kauppasopimus. Lisäksi teoria käsittelee sosiaalista mediaa ja sen kanavia. Kanavista on avattu tarkemmin Instagram, Facebook ja LinkedIn.
Opinnäytetyön tutkimus on toteutettu haastattelututkimuksena, johon on haastateltu kiin- teistönvälittäjiä heidän sosiaalisen median käytöstään työnsä tukena. Tutkimuksen perus- teella on havaittu, että kiinteistönvälittäjät hyötyvät sosiaalisen median käytöstä työssään monin eri tavoin ja kokevat sen käytön merkittävänä osana työtään. Välittäjien keskuudessa suosituin sosiaalisen median kanava on Instagram.
Työn teoria avaa kiinteistönvälitystä alana ja käsitteenä sekä kertoo kiinteistönvälittäjän työtehtävistä ja kiinteistönvälitysprosessista. Kiinteistönvälittäjän tehtävänä on saattaa asuntokaupan osapuolet yhteen ja saada aikaan kauppasopimus. Lisäksi teoria käsittelee sosiaalista mediaa ja sen kanavia. Kanavista on avattu tarkemmin Instagram, Facebook ja LinkedIn.
Opinnäytetyön tutkimus on toteutettu haastattelututkimuksena, johon on haastateltu kiin- teistönvälittäjiä heidän sosiaalisen median käytöstään työnsä tukena. Tutkimuksen perus- teella on havaittu, että kiinteistönvälittäjät hyötyvät sosiaalisen median käytöstä työssään monin eri tavoin ja kokevat sen käytön merkittävänä osana työtään. Välittäjien keskuudessa suosituin sosiaalisen median kanava on Instagram.