Google Shopping : Google Shopping käyttö osana verkkokauppaa
Rosnell, Tommi (2021)
Rosnell, Tommi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104114593
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104114593
Tiivistelmä
Google Shopping on yksi Google Adsin kampanja muodoista ja sen avulla verkkokauppiaat voivat tuoda verkkokaupan tuotteensa näkyviin Googlen hakutuloksiin. Opinnäyte työn tarkoituksena on selittää mikä on Google Shopping ja mitä työkaluja se vaatii toimiakseen. Opinnäytetyön aihe valittiin ajankohtaisuuden ja verkkokaupan kasvun takia.
Työn tavoitteena on antaa selkeä kuva Google Shopping mainoksista ja perehdyttää lukija sen perusominaisuuksiin. Samalla vertaillaan erilaisia toteutus menetelmiä ja verrataan niiden toimivuutta eri ympäristöissä.
Lähteenä käytettiin enimmäkseen Googlen omia dokumentteja, sillä Google ei avoimesti kerro miten sen algoritmit toimivat. Työssä kerrottiin lyhyesti mikä on Google Shopping ja käytiin siihen sen käyttämiseen tarvittavat palvelut pintapuolisesti läpi.
Lopussa pohditaan Googlen tulevaisuutta ja miten mainonta hakukoneissa tulee mahdollisesti muuttumaan. Päätelmiin päästiin tarkastelemalla Google Shopping kampanjoiden lukuja eri aloilla ja ottamalla huomiota sen näkyvyydestä Googlen orgaanisessa haussa.
Työn tavoitteena on antaa selkeä kuva Google Shopping mainoksista ja perehdyttää lukija sen perusominaisuuksiin. Samalla vertaillaan erilaisia toteutus menetelmiä ja verrataan niiden toimivuutta eri ympäristöissä.
Lähteenä käytettiin enimmäkseen Googlen omia dokumentteja, sillä Google ei avoimesti kerro miten sen algoritmit toimivat. Työssä kerrottiin lyhyesti mikä on Google Shopping ja käytiin siihen sen käyttämiseen tarvittavat palvelut pintapuolisesti läpi.
Lopussa pohditaan Googlen tulevaisuutta ja miten mainonta hakukoneissa tulee mahdollisesti muuttumaan. Päätelmiin päästiin tarkastelemalla Google Shopping kampanjoiden lukuja eri aloilla ja ottamalla huomiota sen näkyvyydestä Googlen orgaanisessa haussa.