Eezy henkilöstöpalveluiden Jyväskylän toimipisteen uusien toimitilojen käyttäjäkokemus
Käyhkö, Valtteri (2021)
Käyhkö, Valtteri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104144813
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104144813
Tiivistelmä
Toimitilat ovat tärkeä osa yritystä ja vaikuttavat työhyvinvointiin. Toimitiloihin ja etenkin toimistotiloihin on ryhdytty panostamaan aivan uudella tavalla tänä päivänä, ja toimistotiloista on myös tullut osa kilpailua, kun yritykset koettavat haalia osaajia riveihinsä. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia odotuksia toimeksiantajayrityksen työntekijöillä oli uusien toimitilojen suhteen ja täyttyivätkö odotukset.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisille tutkimusotteella. Tutkimuksen aineisto kerättiin teemahaastatteluilla, jotka toteutettiin kahdessa osassa. Ensimmäinen osa ennen muuttoa uusiin toimistotiloihin, jossa selvitettiin odotukset uusista tiloista ja toinen osa muuton jälkeen, jossa selvitettiin odotuksien täyttymistä. Tutkimukseen vastasivat Eezy henkilöstöpalveluiden Jyväskylän toimipisteen työntekijät pois lukien esihenkilöstö.
Tutkimuksen tuloksia käsiteltiin vertailemalla ensimmäisen ja toisen kierroksen haastattelujen tuloksia toisiinsa ja etsimällä yhtäläisyyksiä vastauksista. Haastattelut koostuivat kolmesta teemasta, jotka olivat työtilojen ulottuvuudet, työergonomia ja työpaikkakoodisto.
Tutkimuksen tuloksista ilmeni, että yrityksen työntekijöillä oli halu olla päättämässä toimistotiloihin liittyvistä asioista ja olla luomassa toimistokulttuuria yrityksen Jyväskylän toimipisteelle. Lisäksi tutkimuksessa kävi ilmi, että työntekijöiden odotukset toimitiloista olivat täyttyneet.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisille tutkimusotteella. Tutkimuksen aineisto kerättiin teemahaastatteluilla, jotka toteutettiin kahdessa osassa. Ensimmäinen osa ennen muuttoa uusiin toimistotiloihin, jossa selvitettiin odotukset uusista tiloista ja toinen osa muuton jälkeen, jossa selvitettiin odotuksien täyttymistä. Tutkimukseen vastasivat Eezy henkilöstöpalveluiden Jyväskylän toimipisteen työntekijät pois lukien esihenkilöstö.
Tutkimuksen tuloksia käsiteltiin vertailemalla ensimmäisen ja toisen kierroksen haastattelujen tuloksia toisiinsa ja etsimällä yhtäläisyyksiä vastauksista. Haastattelut koostuivat kolmesta teemasta, jotka olivat työtilojen ulottuvuudet, työergonomia ja työpaikkakoodisto.
Tutkimuksen tuloksista ilmeni, että yrityksen työntekijöillä oli halu olla päättämässä toimistotiloihin liittyvistä asioista ja olla luomassa toimistokulttuuria yrityksen Jyväskylän toimipisteelle. Lisäksi tutkimuksessa kävi ilmi, että työntekijöiden odotukset toimitiloista olivat täyttyneet.