Markkinointisuunnitelma: Kohdeyritys X
Alanko, Paavo-Akseli (2021)
Alanko, Paavo-Akseli
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104165009
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104165009
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tehdä aloittavalle yritykselle käyttökelpoinen markkinointisuunnitelma. Idea työlle syntyi kiinnostuksestani yrittäjyyttä sekä markkinointia kohtaan, joten yhdistin kiinnostuksen kohteeni, mikä johti aloittavat toimenpiteet sisältävän suunnitelman tekemiseen kehittelemäni yritysidean ympärille.
Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia ja sen suunnittelua. Siinä käytiin myös läpi useampi markkinointimalli, joita yritys voi tulevaisuudessa markkinointia suunnitellessaan hyödyntää, jotka edellyttävät jo käynnissä olevaa toimintaa. Teoriaosuus koostuu useiden eri tekijöiden kirjoista sekä artikkeleista, joiden pohjalta kasattiin perusteellinen kokonaisuus.
Toiminnallinen osio sisältää yrityksestä ulospäin näkyvien visuaalisten tekijöiden suunnittelun, eli tässä tapauksessa logon, henkilökortin, käyntikortin ja työauton teippaukset. Työssä suunniteltiin myös aloittavat markkinointitoimenpiteet sosiaalisen median alustoja, sekä sähköpostia hyödyntäen niin yksityisten kuin yritystenkin välistä kaupankäyntiä tavoitellen. Toimenpiteet suunniteltiin SWOT-analyysiä, sekä S.A.V.E-markkinointimallia hyödyntämällä.
Lopputuloksena syntyi vankan teoriaosuuden omaava markkinointisuunnitelma aloittavalle yritykselle.
Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia ja sen suunnittelua. Siinä käytiin myös läpi useampi markkinointimalli, joita yritys voi tulevaisuudessa markkinointia suunnitellessaan hyödyntää, jotka edellyttävät jo käynnissä olevaa toimintaa. Teoriaosuus koostuu useiden eri tekijöiden kirjoista sekä artikkeleista, joiden pohjalta kasattiin perusteellinen kokonaisuus.
Toiminnallinen osio sisältää yrityksestä ulospäin näkyvien visuaalisten tekijöiden suunnittelun, eli tässä tapauksessa logon, henkilökortin, käyntikortin ja työauton teippaukset. Työssä suunniteltiin myös aloittavat markkinointitoimenpiteet sosiaalisen median alustoja, sekä sähköpostia hyödyntäen niin yksityisten kuin yritystenkin välistä kaupankäyntiä tavoitellen. Toimenpiteet suunniteltiin SWOT-analyysiä, sekä S.A.V.E-markkinointimallia hyödyntämällä.
Lopputuloksena syntyi vankan teoriaosuuden omaava markkinointisuunnitelma aloittavalle yritykselle.