Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kokouspalveluiden asiakaskokemuksen kehittäminen

Häkkinen, Petra (2021)

 
Avaa tiedosto
Hakkinen_Petra.pdf (2.285Mt)
Lataukset: 


Häkkinen, Petra
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104195170
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Tilaisuus Villa Sofian kokouspalveluiden asiakaskokemusta. Tarkoituksena oli asiakasymmärryksen hankinta, jonka avulla pyrittiin saamaan kehitysehdotuksia kokouspalveluiden asiakaskokemuksen ja kokouspakettien kehittämiseksi. Asiakkaiden vaatimukset ja tarpeet kokouspalveluiden suhteen ovat muuttuneet ajan myötä, mutta yrityksen kokouspalveluita ei ole kehitetty samaa tahtia. Kokouspalveluiden asiakaskokemuksen kehittämisellä halutaan pysyä mukana kilpailussa ja tarjota asiakkaille arvoa tuottavia kokemuksia. Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin kokouspalveluita, kokoustrendejä, asiakaskokemusta ja palvelumuotoilua.

Työn tutkimuksen lähestymistapana oli palvelumuotoilu. Tutkimusvaiheessa noudatettiin tuplatimanttiprosessimallia ja tämän työn puitteissa toteutettiin mallin löydä- ja määritä-vaiheet. Löydä-vaiheessa hankittiin asiakasymmärrystä, johon menetelminä käytettiin kyselyä, haastattelua, netnografiaa ja benchmarkingia. Määritä-vaiheessa kerätty tieto analysoitiin samankaltaisuuskaaviota hyödyntäen ja saadun tiedon pohjalta luotiin kaksi kokousasiakkaan asiakasprofiilia.

Lopullinen kokouspalveluiden asiakaskokemus muodostuu monen eri osatekijän summana. Tutkimustuloksista nousi esille, että kokouspalveluiden asiakaskokemukseen eniten vaikuttavat tapahtumat ennen kokousta, asiakaspalvelu, kokoustila, tarjoilut, tekniikka sekä ympäristön ja kokousosallistujan hyvinvointi. Tutkimustulosten pohjalta esitettiin konkreettiset kehitysideat kokouspalveluiden asiakaskokemuksen ja kokouspakettien kehittämiseksi. Yrityksen tulee miettiä, mitkä kehitysideat kannattaa toteuttaa, huomioiden kokousasiakkaan saama arvo, yrityksen kannattavuus sekä yrityksen muu toiminta. Yrityksen kannattaa myös miettiä, miten asiakaskokemuksen kehittäminen kokouspalveluiden ja yrityksen muiden palveluiden kohdalla toteutetaan tulevaisuudessa. Viemällä asiakaskokemuksen johtaminen osaksi yrityksen strategiaa varmistetaan, että se on osa yrityksen jokapäiväistä toimintaa eikä projektiluontoista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste