Yritysverkon kehittämistoimet
Virolainen, Sari (2012)
Virolainen, Sari
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112015714
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112015714
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä keskeinen päätavoite oli laatia toimeksiantajan yritysverkolle kehittämissuunnitelma. Yritysverkko on pienellä paikkakunnalla Etelä-Suomessa. Yritysverkkoon kuuluu viisi fysioterapeuttia. Tutkimalla asiakkaiden asiakastyytyväisyys sekä kehittämistoiveet saatiin perustelu yritysverkon kehittämiselle. Asiakkaiden kehitystoiveiden pohjalta laadittiin uudelle palvelulle tai tuotteelle kehittämissuunnitelma.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa tavoitteen saavuttamiseksi prosessi etenee teoriaan ja kirjallisuuteen tukeutuen analyysien ja asiakaskyselyn kautta tuotokseen eli produktiin. Opinnäytetyön nykytila-analyysi sisältää sisäisen, ulkoisen ja SWOT-analyysin, joilla kartoitettiin toimintaympäristö. Asiakaskysely toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena, jossa selvitettiin asiakkaiden mielipiteet asiakastyytyväisyydestä ja kehitystoiveet.
Asiakaskyselyn aineiston pienuuden vuoksi aineistolle ei ollut järkevää tehdä monimutkaisia analyyseja. Kyselyn tulokset antoivat perusteluja yri-tysverkon kehittämiselle. Produktina eli tuotoksena tässä opinnäytetyössä on yritysverkon kehittämissuunnitelma. Kehittämissuunnitelmassa on uuden palvelun markkinointitaktiikka. Uusi palvelu voi olla uuden kyvykkyyden lisääminen nykyiseen yritysverkkoon tai kokonaan uusi tuote, yksityinen lääkäriasema.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa tavoitteen saavuttamiseksi prosessi etenee teoriaan ja kirjallisuuteen tukeutuen analyysien ja asiakaskyselyn kautta tuotokseen eli produktiin. Opinnäytetyön nykytila-analyysi sisältää sisäisen, ulkoisen ja SWOT-analyysin, joilla kartoitettiin toimintaympäristö. Asiakaskysely toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena, jossa selvitettiin asiakkaiden mielipiteet asiakastyytyväisyydestä ja kehitystoiveet.
Asiakaskyselyn aineiston pienuuden vuoksi aineistolle ei ollut järkevää tehdä monimutkaisia analyyseja. Kyselyn tulokset antoivat perusteluja yri-tysverkon kehittämiselle. Produktina eli tuotoksena tässä opinnäytetyössä on yritysverkon kehittämissuunnitelma. Kehittämissuunnitelmassa on uuden palvelun markkinointitaktiikka. Uusi palvelu voi olla uuden kyvykkyyden lisääminen nykyiseen yritysverkkoon tai kokonaan uusi tuote, yksityinen lääkäriasema.