Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kasvun mahdollistaminen tuotteistuksen avulla

Juntunen, Minna (2021)

 
Avaa tiedosto
Kasvun mahdollistaminen tuotteistuksen avulla_Minna Juntunen2021.pdf (991.2Kt)
Lataukset: 


Juntunen, Minna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104215366
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty NIKA Equestrian Oy:n toimeksiantona. Tavoitteena kehittää kouluratsastukseen perustuvaa palvelutuotetta: NIKA Academyn pienryhmätunteja. Yrityksellä on pienryhmätunneille suuret kasvutavoitteet tuleville vuosille. Palvelutuotteena NIKA Academyn tahtotila on erottautua ratsastuskouluista, ja profiloitua ratsastusakatemiaksi. Ratsastusakatemiakasi, joka tukee kokonaisvaltaisesti ratsastajan kehittymistä. Jotta näihin laadullisiin ja taloudellisiin kasvutavoitteisiin on mahdollista päästä, tulee kyseisen palvelutuotteen toimintoja määritellä, systematisoida ja kehittää.

Tutkimustyö pohjautuu tutkimukselliseen kehittämistoimintaan, jossa olennaista on jatkuva, teorian ja käytännön tiivis vuoropuhelu. Tavoitteena määritellä kyseisen palvelutuotteen toiminnot, jotka vaativat kehitystoimenpiteitä. Tämän pohjalta luodaan toimintaohjeistus, kyseisten toimintojen saattamiseksi uudelle tasolle, ja mahdollistaa kasvutavoitteisiin pääsemisen. Teoreettinen viitekehys perustuu palvelutuotteen tuotteistamiseen. Tuotteistamalla voidaan parantaa yrityksen kilpailukykyä ja kannattavuutta. Hyvin tuotteistettu palvelu näyttäytyy asiakkaalle selkeänä, houkuttelevana ja lisäarvoa tuottavana kokonaisuutena. Jotta tähän päästään, on kehitystyö tehtävä vahvasti asiakaslähtöisesti.

Työ aloitettiin keväällä 2020, selvittämällä yrityksen avainhenkilöiden näkemyksiä nykytilasta, tavoitteista ja käytössä olevista resursseista. Tästä jatkettiin kyselytutkimuksella, jolla selvitettiin potentiaalisten asiakkaiden toiveita ja odotuksia kyseisen palvelutuotteen ympärille. Kesän 2020 aikana yrityksen toiminta muutti Kirkkonummelle omiin tiloihin, ja tämä mahdollisti osaltaan paremmat mahdollisuudet toiminnan kehittämiseksi. Kyselytutkimuksen tulokset käytiin läpi yrityksen omistajien ja muun henkilöstön kanssa kesällä 2020. Tässä Work Shopissa selvitettiin asiakaskyselyssä ilmenneiden toiveiden käytäntöön viemisen realiteetteja. Kehitystyö jatkui marraskuussa 2020, jolloin tehtiin tyytyväisyyskysely silloisille asiakkaille.

Nämä kaikki tutkimustulokset yhdistettiin teoreettiseen viitekehykseen, ja näin syntyi toimintaohjeistus. Toimintaohjeistus ottaa asiakaslähtöisesti kantaa viiteen osa-alueeseen: palvelutarjooma, palveluprosessi, hinnoittelu, seuranta ja mittaaminen sekä viestintä. Toimintaohjeistus mahdollistaa NIKA Academyn pienryhmätuntien tuotteistuksen viemisen tasolle, jolla yritys pystyy laadukkaasti ja kannattavasti palvelemaan jopa kolme kertaa nykyistä suuremman asiakasmäärän.

Osa opinnäytetyöstä ja sen liitteistä on määritelty salaisiksi, ja näin ollen poistettu tästä julkaisusta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste