Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointivideoiden suunnittelu ja tuottaminen Helsingin Mäkihyppääjät Ry:lle

Simula, Oscar (2021)

 
Avaa tiedosto
Simula Oscar.pdf (335.2Kt)
Lataukset: 


Simula, Oscar
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104275961
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja tuottaa markkinointivideoita Helsingin Mäkihyppääjät Ry:lle. Videoiden on tarkoitus auttaa seuraa markkinoinnissa ja uusien harrastajien rekrytoinnissa. Seuran harrastajamärät ovat pudonneet rajusti viimeisten vuosien aikana ja toiminta on meinannut loppua kokonaan. Videoiden tavoitteena on herättää 6-12 vuotiaissa lapsissa kiinnostusta mäkihyppyä kohtaan. Toinen tavoite on selkeyttää katsojille, miltä mäkihypyn harrastaminen oikeasti näyttää.

Videoiden suunnitteluvaihe oli hyvin mielenkiintoinen ja osittain haastava. Vallitseva pandemiatilanne ja sen aiheuttamat rajoitukset laittoivat suunnitelmat muutamaan kertaan uusiksi. Tutkimusmenetelmänä käytettiin benchmarkkausta eli vertailuanalyysiä, jossa tutkittiin erilaisten urheiluseurojen ja muidenkin alojen yritysten markkinointivideoita. Käsikirjoitusta muokattiin muutamaan otteeseen ja siihen jätettiin tilaa soveltamiselle, koska kuvaaminen ulkoilmassa on aina arvaamatonta. Kaikki videot kuvattiin samana päivänä.

Tuloksena syntyi yhteensä kuusi videota. Kaksi pidempää versiota, josta toinen pätkittiin pienempiin osiin. Videoiden pätkiminen tehtiin, koska eri kanavilla on eri suosituspituudet videoille. Näin pystytään käyttämään samaa materiaalia eri kanavilla markkinointiin ja samalla pidetään kustannukset alhaisina.

Videot ovat toimeksiantajan mielestä onnistuneet ja mahdollistavat laadukkaan markkinointikampanjan tekemisen. Opinnäytetyön merkitys seuran harrastajamäärille nähdään myöhemmin, kun videoilla aletaan suorittaa markkinointia. Nyt seuralla on materiaalia, jolla pystytään markkinointia tehdä ja toivottavasti ne auttavat mäkihyppyä nousemaan helsinkiläisten lasten harrastusvaihtoehtoihin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste