Markkinoinnin kehittämissuunnitelma Yritys X
Ilvonen, Jenny (2021)
Ilvonen, Jenny
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104286121
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104286121
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on markkinoinnin kehittämissuunnitelma. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena tuotoksena toimeksiantajayritykselle, jolle tavoitteena oli löytää toimivia, helposti toteutettavia ja käytännöllisiä ideoita markkinointiin ja markkinointikanavien valintaan.
Opinnäytetyö rajattiin koskemaan digitaalista markkinointia ja vaikka teoreettinen osuus käsitteleekin markkinoinnin kanavissa myös perinteisempiä markkinoinnin kanavia, on itse toiminnallisen tuotoksen ideoissa ja toimenpiteissä keskitytty vain digitaalisiin kanaviin.
Teoreettinen osuus on jaettu kolmeen eri osaan, joista ensimmäinen käsittelee markkinointia ja markkinoinnin kilpailukeinoja. Toinen osa keskittyy jakaa markkinointikanaviin ja kolmannessa perehdytään erilaisiin analyyseihin, jolla markkinoinnin toimenpiteitä voidaan suunnitella.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus eli itse produkti on toteutettu käsikirjamaisena Powerpoint tiedostona. Produkti pyrkii kanavavalintojen ja ideoitujen toimenpiteiden avulla antamaan vastauksia haasteisiin, joita toimeksiantajayrityksen markkinoinnissa ilmeni haastattelun ja havaintojen perusteella. Produkti on liitteenä opinnäytetyön lopussa.
Opinnäytetyö toteutettiin marraskuun 2020 ja maaliskuun 2021 välisenä aikana.
Opinnäytetyö rajattiin koskemaan digitaalista markkinointia ja vaikka teoreettinen osuus käsitteleekin markkinoinnin kanavissa myös perinteisempiä markkinoinnin kanavia, on itse toiminnallisen tuotoksen ideoissa ja toimenpiteissä keskitytty vain digitaalisiin kanaviin.
Teoreettinen osuus on jaettu kolmeen eri osaan, joista ensimmäinen käsittelee markkinointia ja markkinoinnin kilpailukeinoja. Toinen osa keskittyy jakaa markkinointikanaviin ja kolmannessa perehdytään erilaisiin analyyseihin, jolla markkinoinnin toimenpiteitä voidaan suunnitella.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus eli itse produkti on toteutettu käsikirjamaisena Powerpoint tiedostona. Produkti pyrkii kanavavalintojen ja ideoitujen toimenpiteiden avulla antamaan vastauksia haasteisiin, joita toimeksiantajayrityksen markkinoinnissa ilmeni haastattelun ja havaintojen perusteella. Produkti on liitteenä opinnäytetyön lopussa.
Opinnäytetyö toteutettiin marraskuun 2020 ja maaliskuun 2021 välisenä aikana.