Rainmakerin myynnin pelillistäminen
Valli, Joona (2021)
Valli, Joona
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105036673
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105036673
Tiivistelmä
Myynnin pelillistäminen on hyvin uusi käsite nykyajan liikemaailmassa. Pelillistämisen avulla pyritään vaikuttamaan myyjien motivaatioon ja tulokseen, ja sitä esiintyykin monissa eri yhtiöissä. Myynnin pelillistämiseen vaikuttavia asioita ovat tiimin yhteenkuuluvuus, motivaatio, palkinnot ja sen toimivuus organisaatiotasolla.
Opinnäytetyön tavoitteena oli Rainmaker Saleshow Oy:n Leijonaliiga-konseptin avulla tutkia, mitkä asiat vaikuttavat myyjien motivaatioon, ja samalla pyrittiin myös edistämään konseptin toimivuutta tulevaisuutta varten. Perehtyminen Rainmakerin myynnin pelillistämiseen avaa myös jatkuvan myynnin pelillistämisen hyötyjä ja haittoja laajemmin.
Opinnäytetyön tutkimusmuotona oli määrällinen tutkimus Seinäjoen alueen Fortumin myyjille kyselyn luonteen vuoksi, ja odotusarvona olivat odottamattomat tulokset, joiden avulla pystyttäisiin laajasti arvioimaan vastauksia ja kehittämään yhtiön toimintaa.
Tutkimuksen tuloksista huomattiin, että Seinäjoen alueen työntekijät olivat hyvin tyytyväisiä omiin esimiehiinsä ja palkkaansa. Työ ei myöskään ollut heidän mielestään liian rasittavaa. Työntekijät olivat olleet yhtiössä hyvin vähän aikaa, ja suurimmat kehityskohdat löytyivät Leijonaliigan pistelaskujärjestelmästä ja kilpailun toimivuuden yleisistä pienistä asioista.
Opinnäytetyön tavoitteena oli Rainmaker Saleshow Oy:n Leijonaliiga-konseptin avulla tutkia, mitkä asiat vaikuttavat myyjien motivaatioon, ja samalla pyrittiin myös edistämään konseptin toimivuutta tulevaisuutta varten. Perehtyminen Rainmakerin myynnin pelillistämiseen avaa myös jatkuvan myynnin pelillistämisen hyötyjä ja haittoja laajemmin.
Opinnäytetyön tutkimusmuotona oli määrällinen tutkimus Seinäjoen alueen Fortumin myyjille kyselyn luonteen vuoksi, ja odotusarvona olivat odottamattomat tulokset, joiden avulla pystyttäisiin laajasti arvioimaan vastauksia ja kehittämään yhtiön toimintaa.
Tutkimuksen tuloksista huomattiin, että Seinäjoen alueen työntekijät olivat hyvin tyytyväisiä omiin esimiehiinsä ja palkkaansa. Työ ei myöskään ollut heidän mielestään liian rasittavaa. Työntekijät olivat olleet yhtiössä hyvin vähän aikaa, ja suurimmat kehityskohdat löytyivät Leijonaliigan pistelaskujärjestelmästä ja kilpailun toimivuuden yleisistä pienistä asioista.