Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Laatujärjestelmän kehittämissuunnitelma Aurolahti Group Oy:lle

Svetlana, Pavlova (2021)

 
Avaa tiedosto
Svetlana Pavlova (1.124Mt)
Lataukset: 


Svetlana, Pavlova
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105036668
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimuksen kohteena on ollut 3D-suunnittelutoimisto Aurolahti Group Oy:n laatujärjestelmän kehittäminen. Neuvottelussa toimeksiantajan kanssa opinnäytetyön aiheeksi valikoitui Laatujärjestelmän kehittämissuunnitelma Aurolahti Group Oy:lle. Työn tavoitteina oli tutkia yrityksen laatujärjestelmän lähtötilanne, määritellä uusia tavoitteita sekä laatia laatujärjestelmän kehittämissuunnitelma teorian ja tutkimusaineiston pohjalta.

Yrityksen laatujärjestelmän kehittämistoimenpiteiden suunnittelu on saavutettu kehittämistutkimuksen avulla. Kehittämistyössä on nojattu tunnettuihin laatujohtamisen tutkimuksiin ja kansainvälisen standardin vaatimuksiin laatujärjestelmälle. Teorialähteiden tutkiminen auttoi ymmärtämään laatukäsitteen monimerkityksellisyyttä sekä laatujohtamisen ja laatujärjestelmän tehokkaan käytön merkitystä organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi. Perusteellinen tutustuminen aiheeseen on edesauttanut luomaan asian- ja tarkoituksenmukaista teoriapohjaa yrityksen laatujärjestelmän jatkuvalle kehittämiselle.

Tavoitteiden saavuttamisessa ja kehittämiskohteen tilanteen mukaan on käytetty laadullisen tutkimuksen menetelmiä. Tutkimusainestoa on kerätty haastattelemalla yrityksen asiantuntijoita ja tutkimalla yrityksen dokumentaatiota. Toissijaiseksi tutkimusaineiston keruun menetelmäksi on käytetty osallistuvaa havainnointia. Tutkijan sijoittuminen toiminnan keskelle antoi ainutlaatuisen mahdollisuuden ottaa huomioon ihmisten puheet, eleet ja ilmeet. Tutkimuskysymyksiä on määritelty sekä teorian pohjalta että yrityksen laatujärjestelmän kypsyysasteen mukaan.

Tutkimusaineisto on koodattu, analysoitu ja systemaattisesti siirretty Aurolahti Group Oy:n laatujärjestelmän kehittämissuunnitelmaan. Yrityksen toiminta-ajatukseen nojaten ja havainnollisuuden tueksi lopullinen tuote on laadittu myös digitaaliseen toimintaympäristöön Plandisc-sovelluksen avulla. Laadittu laatujärjestelmän kehittämissuunnitelma on ensimmäinen askel laatujärjestelmän kehittämisprosessissa. Tutkimuksen tietojen käytössä on tärkeä ottaa huomioon, että tutkimuksen tulos riippui paljon tutkijan taidosta tulkita tutkimusaineistoa, minkä vuoksi tutkimuksen tulosta ei pysty yleistämään. Käytännössä laatujärjestelmän kehittäminen on jatkuva prosessi, joka parhaiten toteutuu yrityksen toiminnan käytännön ongelmien ymmärtämisen ja ratkaisemisen avulla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste