Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaiden suhtautuminen vaatealalla toimivan verkkokaupan tv-mainontaan

Seirala, Sara (2021)

 
Avaa tiedosto
Seirala_Sara.pdf.pdf (356.9Kt)
Lataukset: 


Seirala, Sara
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105046933
Tiivistelmä
Televisio on vieläkin massamedioista tavoittavin ja mieleenpainuvin, mutta television katselu on kuitenkin murroksessa, sillä aktiiviset katsojat painottuvat suurelta osin yli 45-vuotiaisiin. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää vaatealan verkkokaupan asiakkaiden suhtautumista televisiomarkkinointiin sekä perehtyä televisiomainonnan nykytilanteeseen television ammattilaisen sekä kuluttajien näkökulmasta.

Teoriaosuudessa syvennytään televisioon markkinoinnin alustana yritysten näkökulmasta sekä paneudutaan televisiomarkkinoinnin tapoihin ja tavoitteisiin. Näiden lisäksi teoriaosuudessa perehdytään myös kuluttajan ostoprosessin eri vaiheisiin.

Tutkimusosuudessa selvitetään kuluttajien kokemuksia televisiomarkkinoinnista keskittyen vaatealan verkkokauppaan X. Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin teemahaastattelua käyttäen viidelle vastaajalle. Selvityksen tarkoituksena oli selvittää televisiomarkkinoinnin merkitystä kuluttajan ostokäyttäytymisen eri vaiheissa, kun kuluttaja on ostamassa tuotteita vaatealan verkkokaupasta. Lisäksi haastatteluissa keskitytään pohtimaan kuluttajien kokemaa hyötyä televisiomarkkinoinnista sekä sitä minkälainen televisiomainos vetoaa haastateltaviin.

Vastausten perusteella vaatealan verkkokaupan televisiomarkkinointi koetaan hyväksi markkinointitavaksi laajan katsojakunnan, mainosten visuaalisuuden sekä tarpeen herättämisen takia. Haastateltavien mielestä ”hyvän” televisiomainoksen tekee tuotteen/palvelun selkeä esittely, visuaalisuus, huumori, tarinallisuus sekä samaistumisen tunteminen. Haastattelututkimuksen pohjalta selvisi, että kuluttajat pitävät verkkokaupan yhtenä tärkeimpänä ominaisuutena luotettavuutta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste