Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sisältöstrategia Savorak Oy

Reijonen, Elina (2021)

 
Avaa tiedosto
Sisältöstrategia Savorak Oy (3.984Mt)
Lataukset: 


Reijonen, Elina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105046906
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Savorak Oy:lle, joka valmistaa laitureita ja laituritarvikkeita kotimaisena käsityönä. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella sisältöstrategia, jonka avulla selkeytetään yrityksen markkinointiviestintää. Sisältöstrategiassa yhdistyvät liiketoimintastrategia ja asiakaslähtöinen markkinointi. Sisältöstrategiassa määritellään näkökulmat ja tavoitteet sekä käydään läpi, millaista sisältöä tuotetaan. Se vastaa kysymyksiin kenelle, mitä ja milloin. Työ on rajattu käsittelemään yrityksen omia käytössä olevia medioita.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia potentiaalisen asiakkaiden ja kilpailijoiden käyttäytymistä verkkosivustoilla ja sosiaalisissa medioissa. Tutkimuskysymyksiä oli kolme: millaiset kohderyhmät ovat kiinnostuneita yrityksen tarjoamista tuotteista, millaisilla sisällöillä eri kohderyhmiä tavoitellaan sekä miten sisältöä kannattaa jakaa ja tuloksia mitata.
Työn teoriaosuus muodostui kahdesta pääluvusta. Ensimmäisessä pääluvussa käsiteltiin sisältömarkkinointia: sisältömarkkinoinnin käsitettä, sisältömarkkinoinnin muotoja, suunnittelua ja jakelua. Toisessa pääluvussa käsiteltiin sisältöstrategiaa: sisältöstrategian käsitettä, tavoitteita ja mittareita, asiakaspersoonia ja asiakaspolkuja, ydintarinaa ja sisältötyyppejä, raportointia ja analyysiä, kanavien rooleja ja sisällönjakelun mallia, sekä toimitusprosessia ja rooleja.

Tutkimus toteutettiin laadullisella ja määrällisellä tutkimusmenetelmällä. Laadullisena tutkimusmenetelmänä käytettiin havainnointia, jossa vertailtiin neljän eri toimijan verkkosivustoja sekä sosiaalista mediaa. Määrällisenä tutkimusmenetelmänä käytettiin sähköistä verkkokyselyä, joka jaettiin Facebookin Mökkihöperöt-ryhmään.
Tutkimustulokset osoittivat, että muut alalla toimivat yritykset käyttävät pääasiallisena ja tärkeimpänä kanavana verkkosivustojaan. He ovat läsnä myös sosiaalisen median kanavissa, joissa sisältö on pääosin mainostavaa ja julkaisut epäsäännöllisiä. Potentiaaliset asiakkaat etsivät tietoa pääosin hakukoneista ja käyttävät eniten sosiaalisen median kanavista Facebookia. Kohderyhmän mielenkiinnon herättävät parhaiten kuvat ja tarinat.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste