Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Blogit Suomenlinnan markkinointiviestinnässä

Kuikka, Annamaria (2012)

Avaa tiedosto
Kuikka_Annamaria.pdf (486.1Kt)
Lataukset: 


Kuikka, Annamaria
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112216007
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on laadittu toimeksiantona Suomenlinnan hoitokunnan matkailutiimille. Matkailutiimissä pohdittiin markkinointiviestintästrategian laajentamista tavoitellun asiakassegmentin, suomalaisten ja paikallisten kävijöiden talvikaudella, kohdalla.

Työn tavoitteena oli saada selville blogin tehokkuus markkinointiviestinnän työkaluna sekä se kannattaisiko matkailutiimin tehdä yhteistyötä bloggareiden kanssa. Lisäksi työn tavoitteena oli pyrkiä tekemään kehitysehdotuksia Suomenlinnan markkinointiviestinnälle.

Tutkimustyön tietoperusta koostui kolmesta osasta. Ensimmäinen osa käsitteli Suomenlinnan kohdetta ja brändiä, matkailukäyttäytymistä sekä Unesco:n
Maailmanperintöaatetta. Toisessa osassa keskusteltiin markkinointiviestinnästä . Kolmannessa osassa analysoitiin blogeja ja annettiin esimerkkitapauksia niiden käytöstä markkinointiviestinnässä.

Empiirinen osa toteutettiin kvalitatiivisella menetelmällä, puolistrukturoitujen teemahaastattelujen avulla. Muu tutkimusmateriaali kerättiin kirjallisuuden, tieteellisten artikkeleiden, verkkosivujen, ja aiheeseen liittyvien muiden opinnäytetöiden avulla.
Tutkimustyö aloitettiin helmikuussa 2012. Opinnäytetyö valmistui marraskuussa 2012.

Tutkimustulosten mukaan blogien vahvuuksia ovat demokraattisuus, kustannustehokkuus, näkyvyyden lisäys bloggariyhteistyön ja sosiaalisen median kanavissa tapahtuvan jaon kautta. Kaikki bloggarit olivat hyvin kiinnostuneita kohteesta ja yhteistyöstä. Heikkoutena oli pinnallinen historian ja Unesco:n Maailmanperintöaatteen tuntemus.
Tulevaisuudessa voitaisiin toteuttaa bloggaritapaaminen. Opastettujen kierrosten ja kulttuuripalvelujen näkyvyyttä tulisi parantaa. Ehdotetaan myös mahdollisuutta tutkia tai kehittää kulttuurikohteille tarkoitettua matkaportaalia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste