Projektinhallinnan menetelmät koulutuskoordinaattorin työtehtävissä
Yletyinen, Ninni (2021)
Lataukset:
Yletyinen, Ninni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105046970
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105046970
Tiivistelmä
Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö käsittelee koulutuskoordinaattorin työtehtäviä projektinhallinnan eri menetelmien avulla. Päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä on esitelty koulutuskoordinaattorin työtehtävät ja työympäristö sekä esitelty tietoperustaa koulutuskoordinaattorin työtehtäviä varten.
Päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä on kirjattu kymmenen seurantaviikon päiväkirjamerkinnät aloittelevan koulutuskoordinaattorin työtehtävistä ja päiväkirjamerkintöjen perusteella tuotetut viikkoanalyysit. Jokainen viikkoanalyysi käsittelee kuluneen viikon työtehtäviä valitun projektinhallintamenetelmän teorian avulla.
Käytetyt teoriat ovat vesiputousmalli, ketterät menetelmät (Agile), kriittisen polun menetelmä, Scrum, Kanban, Scrumban, Six Sigma ja Lean. Myös viestintä on nostettu teorioiden joukkoon, koska se on koulutuskoordinaattorin työtehtävissä keskeinen elementti. Teorioita on sovellettu opinnäytetyössä koulutusprojektiin ja koulutuskoordinaattorin työtehtäviin.
Päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön pohdinta- ja päätelmäluvussa on esitelty teorioiden perusteella hyviä käytössä olevia toimintatapoja sekä ehdotuksia koulutuskoordinaattorin työtehtävien ja organisaation toimintatapojen kehittämiseen. Projektinhallinnan menetelmien avulla koulutuskoordinaattorin työnkuvaa voi ymmärtää syvällisemmin ja kehittää jatkuvasti päivittäisessä työssä.
Päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä on kirjattu kymmenen seurantaviikon päiväkirjamerkinnät aloittelevan koulutuskoordinaattorin työtehtävistä ja päiväkirjamerkintöjen perusteella tuotetut viikkoanalyysit. Jokainen viikkoanalyysi käsittelee kuluneen viikon työtehtäviä valitun projektinhallintamenetelmän teorian avulla.
Käytetyt teoriat ovat vesiputousmalli, ketterät menetelmät (Agile), kriittisen polun menetelmä, Scrum, Kanban, Scrumban, Six Sigma ja Lean. Myös viestintä on nostettu teorioiden joukkoon, koska se on koulutuskoordinaattorin työtehtävissä keskeinen elementti. Teorioita on sovellettu opinnäytetyössä koulutusprojektiin ja koulutuskoordinaattorin työtehtäviin.
Päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön pohdinta- ja päätelmäluvussa on esitelty teorioiden perusteella hyviä käytössä olevia toimintatapoja sekä ehdotuksia koulutuskoordinaattorin työtehtävien ja organisaation toimintatapojen kehittämiseen. Projektinhallinnan menetelmien avulla koulutuskoordinaattorin työnkuvaa voi ymmärtää syvällisemmin ja kehittää jatkuvasti päivittäisessä työssä.