Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Käytettyjen pelilaitteiden verkkokaupan liiketoiminnan edellytykset ja kasvumahdollisuudet : case Rematch Oy

Järventie, Joonas (2021)

 
Avaa tiedosto
Jarventie_Joonas.pdf (1.002Mt)
Lataukset: 


Järventie, Joonas
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105057174
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön taustalla oli Rematchin aito tarve kehittää hankintaprosessiaan sekä liiketoimintaansa yleisesti. Työn kirjoittaja on toinen yrityksen perustajista, jonka liiketoiminta perustuu käytettyjen videopelitarvikkeiden ostamiseen ja myymiseen verkkokaupassa. Yritys on tuore, alkuvuodesta 2020 perustettu, eikä yrityksen liiketoimintaa oltu vielä aikaisemmin pysähdytty tarkastelemaan objektiivisesti.

Opinnäytetyön tarkoitus oli kriittisesti tarkastella Rematchin liiketoimintamallia ja toimintatapoja sekä peilata sen ansaintalogiikkaa markkinatilanteeseen. Tavoitteena oli kerätä kehitysideoita, joiden avulla parantaa yrityksen kannattavuutta.

Työ tehtiin tapaustutkimuksena. Työ sisälsi asiakastyytyväisyystutkimuksen, jossa kohderyhmänä olivat yritykselle tavaroita myyneet asiakkaat. Kohderyhmä valittiin yrityksen tarpeen mukaan. Selvitys toteutettiin kvalitatiivisena, puolistrukturoituna, haastattelututkimuksena.

Tulokset työssä osoittavat, että Rematchin liiketoiminta on vakaalla pohjalla sekä sillä on hyvät edellytykset kasvulle. Haastattelututkimus ei paljastanut mainittavia puutteita myöskään hankintaprosessissa. Selvitys osoitti, että suurin kasvun este on markkinointiin panostamisen puute.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste