Sosiaalisen median markkinoinnin kehittäminen yritykselle SK Drones Oy
Palonen, Linda (2021)
Palonen, Linda
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105067350
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105067350
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää yrityksen SK Drones Oy sosiaalisen median markkinointia. Opinnäytetyössä tarkastellaan yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita suhteessa sosiaalisen median markkinointiin, ja pyritään löytämään ratkaisuja haasteisiin, jotka ovat olleet tavoitteiden saavuttamisen tiellä.
Työ noudattaa rakenteeltaan niin sanottua vetoketjumallia, eli kukin aihealue käsitellään kerrallaan yhtenä kokonaisuutena. Teoriaosuus ja empiria etenevät siis lomittain. Alussa käydään läpi sosiaalisen median markkinoinnin käsitteitä ja teoriaa pääpiirteittäin. Työn edetessä tarkastellaan yrityksen keskeisiä haasteita sosiaalisen median markkinoinnin kehittämistä koskien, käyttäen apuna SWOT-analyysia, sekä löydetään niihin ratkaisuja ja uusia käytännöllisiä toimintamalleja SOSTAC-mallia hyödyntäen.
Koska yritys tuottaa visuaalisesti ja teknisesti korkealuokkaisia kuvia ja videoita, rajataan sosiaalisen median markkinoinnin kehittämisen kanaviksi Facebook ja Instagram, joissa visuaalisuutta päästään tuomaan esiin parhaiten.
Opinnäytetyö tarjoaa hyödyllistä tietoa, käytännönläheisiä vinkkejä ja esimerkkejä sosiaalisen median valjastamisesta onnistuneeseen markkinointiin.
Työ noudattaa rakenteeltaan niin sanottua vetoketjumallia, eli kukin aihealue käsitellään kerrallaan yhtenä kokonaisuutena. Teoriaosuus ja empiria etenevät siis lomittain. Alussa käydään läpi sosiaalisen median markkinoinnin käsitteitä ja teoriaa pääpiirteittäin. Työn edetessä tarkastellaan yrityksen keskeisiä haasteita sosiaalisen median markkinoinnin kehittämistä koskien, käyttäen apuna SWOT-analyysia, sekä löydetään niihin ratkaisuja ja uusia käytännöllisiä toimintamalleja SOSTAC-mallia hyödyntäen.
Koska yritys tuottaa visuaalisesti ja teknisesti korkealuokkaisia kuvia ja videoita, rajataan sosiaalisen median markkinoinnin kehittämisen kanaviksi Facebook ja Instagram, joissa visuaalisuutta päästään tuomaan esiin parhaiten.
Opinnäytetyö tarjoaa hyödyllistä tietoa, käytännönläheisiä vinkkejä ja esimerkkejä sosiaalisen median valjastamisesta onnistuneeseen markkinointiin.