Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vaikuttajamarkkinoinnin merkitys naisten sijoittamiseen

Seppälä, Milla (2021)

 
Avaa tiedosto
Seppala_Milla.pdf (904.2Kt)
Lataukset: 


Seppälä, Milla
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105067479
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä lähdettiin tutkimaan sitä, miten vaikuttajamarkkinointi vaikuttaa naisten sijoittamiseen. Millä tavoilla vaikuttajat herättävät mielenkiintoa ja millä tavoilla he toimivat esimerkillisessä roolissa seuraajilleen.

Vaikuttajamarkkinointi ja sisällöntuotanto on kasvanut hurjasti sosiaalisen median yleistymisen mukana. Vaikuttajat toimivat yhä useammissa sosiaalisen median kanavissa ja voidaankin sanoa, että vaikuttajat ovat usein omalla toiminnallaan kasvattaneet omaa seuraajakuntaansa. Vaikuttajamarkkinoinnissa tärkeään rooliin nousee samaistuttavuuden tunne ja luotettavuus. Seuraajat arvostavat vaikuttajissa sitä, että he voivat kokea tuntevansa vaikuttajan aidosti ja tällä tavoilla heidän suosituksiinsa on helpompi tarttua kiinni ja tämä mahdollistaa yritykselle hyvän tuloksen vaikuttajamarkkinoinnissa.

Yrityksen on hyvä tuntea asiakaskäyttäytymiseen ja ostoprosessiin liittyviä tekijöitä, jotta he voivat onnistua omassa markkinoinnissaan ja tällä tavoilla myös mahdollistaa oikeiden vaikuttajien valinnan. Voidaan sanoa, että jos vaikuttajamarkkinoinnissa onnistutaan, on sen taustalla onnistunut yhteistyösuhde yrityksen ja vaikuttajan välillä.

Tärkeää on myös miettiä missä kanavissa olisi hyvä toimia ja mikä on juuri se oikea kanava tavoittamaan yritykselle keskeiset kohderyhmät. Jokaisessa kanavassa toimiminen ei ole olennaista vaan panostaminen yhteen tai kahteen kanavaan saa seuraajat paremmin luottamaan toimintaan. Yleisimpiä kanavia missä sijoittamisesta ja raha-asioista puhutaan, on Blogit, podcastit, Facebook ja Instagram.

Opinnäytetyön tutkimuksessa käytettään metodina kirjoituspöytätutkimusta. Kirjoituspöytä-tutkimus valittiin, koska opinnäytetyön kannalta oleellista tietoa löytyi paljon internetistä ja vaikuttajien omilta sivuilta. Kirjoituspöytätutkimus on kytköksissä laadulliseen tutkimukseen, jonka tarkoituksena on tulkita ja ymmärtää tutkittavaa materiaalia. Opinnäytetyön tekijän toimesta tutkittiin vaikuttajien ja vaikuttajayhteisöiden sosiaalisen median kanavia ja sitä, miten he tuovat sijoittamista esille. Opinnäytetyössä pyritään vastaamaan tutkimusongelman kysymyksiin mahdollisimman selkeästi.

Tutkimus toteutettiin keväällä 2021 opinnäytetyön tekijän toimesta. Tekijä on itse tutkinut ja analysoinut sitä sisältöä, jota vaikuttajat ja vaikuttajayhteisöt tuottavat omille sosiaalisen median kanavilleen. Tutkimuksessa selvisi, että vaikuttajat pyrkivät tuottamaan sisältöä, johon pystyy samaistumaan ja josta on mahdollista inspiroitua sekä kiinnostua sijoittamisesta. Sisältö on tuotettu otteella, josta jokaisen on mahdollista oppia ja ymmärtää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste