Lastentapahtuman visuaalinen ilme
Pihlaja, Sanna (2021)
Pihlaja, Sanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105108138
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105108138
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli luoda Mukula-lastentapahtumalle nykyaikainen ja erottuva visuaalinen ilme. Mukula-tapahtumaa on järjestetty Jalasjärvellä 80- ja 90-luvuilla ja kaksi kertaa 2000-luvulla. Kesällä 2021 tapahtuma tullaan järjestämään pitkän tauon jälkeen, joten uudistukselle oli selkeä tarve. Mukula-tapahtumalle kaivattiin uudenlaista ja nykyaikaista visuaalista ilmettä, joka olisi myös helposti tunnistettava sekä vahvistaisi tapahtuman identiteettiä ja lisäisi brändin uskottavuutta.
Opinnäytetyössä selvitettiin miten visuaalinen identiteetti muodostetaan. Lisäksi selvitettiin, miten mielikuvat muodostuvat ja miten tämä kannattaa ottaa huomioon markkinoinnin suunnittelussa. Opinnäytetyössä kartoitettiin myös Mukula-tapahtuman arvoja ja ideologiaa, koska niiden haluttiin näkyvän työn lopputuloksessa. Teoriaosuudessa selvitettiin myös, miten visuaalinen ilme kootaan graafiseksi ohjeistoksi.
Opinnäytetyö tuotti uuden ja nykyaikaisen visuaalisen ilmeen tapahtumalle, jota voidaan sellaisenaan käyttää kesän 2021 Mukula-tapahtumassa. Visuaalinen ilme koostuu yritystunnuksesta, väreistä, typografiasta ja elementeistä. Ilme koottiin graafiseksi ohjeistoksi, joka sisältää myös mallin julisteesta, rannekkeista ja festivaalipasseista. Selkeän ohjeiston avulla ilmettä on helppo käyttää kaikissa tapahtuman markkinointimateriaaleissa, ja sen avulla tapahtuman viestintä pystytään pitämään yhdenmukaisena ja tunnistettavana.
Opinnäytetyössä selvitettiin miten visuaalinen identiteetti muodostetaan. Lisäksi selvitettiin, miten mielikuvat muodostuvat ja miten tämä kannattaa ottaa huomioon markkinoinnin suunnittelussa. Opinnäytetyössä kartoitettiin myös Mukula-tapahtuman arvoja ja ideologiaa, koska niiden haluttiin näkyvän työn lopputuloksessa. Teoriaosuudessa selvitettiin myös, miten visuaalinen ilme kootaan graafiseksi ohjeistoksi.
Opinnäytetyö tuotti uuden ja nykyaikaisen visuaalisen ilmeen tapahtumalle, jota voidaan sellaisenaan käyttää kesän 2021 Mukula-tapahtumassa. Visuaalinen ilme koostuu yritystunnuksesta, väreistä, typografiasta ja elementeistä. Ilme koottiin graafiseksi ohjeistoksi, joka sisältää myös mallin julisteesta, rannekkeista ja festivaalipasseista. Selkeän ohjeiston avulla ilmettä on helppo käyttää kaikissa tapahtuman markkinointimateriaaleissa, ja sen avulla tapahtuman viestintä pystytään pitämään yhdenmukaisena ja tunnistettavana.