Online store customer experience improvements in small companies : a case study
Vatola, Ville (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Vatola, Ville
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105128477
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105128477
Tiivistelmä
Menestyksekkäässä verkkokaupassa monet tekijät vaikuttavat sen menestykseen. On paljon menestyviä verkkokauppoja, joissa on erilaiset ulkoasut ja design, mutta mitkä osat designista ja ulkoasusta vaikuttavat verkkokaupan menestykseen eniten ja ovatko ne käytännöllisiä toteuttaa pienessä verkkokaupassa? Tämän opinnäytetyön tarkoitus on antaa pienelle yritykselle suosituksia verkkokaupan ulkoasun, visuaalisten elementtien ja asiakaskokemuksen parantamiseksi, erityisesti ulkoasu- ja sivujen designasioissa. Suositukset perustuvat sekä olemassa olevaan kirjallisuuteen että dataan pienen yrityksen verkkokaupan sivuanalytiikasta ja lämpökartta-analyysista.
Tämän opinnäytetyön tärkeimmät havainnot antavat pienelle yritykselle hyvän pohjan, mille verkkokaupan ulkoasun ja designin tekijöille olisi kiinnitettävä eniten huomiota tulevista verkkokaupan parannuksista päätettäessä. In a successful web store, many elements contribute to its success, and even when a web store is optimal to induce most purchases from visitors marketing and other factors play a huge role in its overall profitability. There are plenty of successful online stores with different layouts and design choices but what parts of the design and layout contribute to the success of an online store in the most meaningful way and are practical to implement for a small company? This thesis aims to give recommendations for the company on how to improve their online store’s layout, visual elements, and in the end customer experience based on those factors. Recommendations are based both on existing literature and data that supports those recommendations from website analytics and heatmap.
The main findings in this study give the case company a solid base on what aspects of their online store layout and design should receive most focus when deciding on future improvements.
Tämän opinnäytetyön tärkeimmät havainnot antavat pienelle yritykselle hyvän pohjan, mille verkkokaupan ulkoasun ja designin tekijöille olisi kiinnitettävä eniten huomiota tulevista verkkokaupan parannuksista päätettäessä.
The main findings in this study give the case company a solid base on what aspects of their online store layout and design should receive most focus when deciding on future improvements.