Web Analytics : Increasing commercial value through digital channels
Petter, Rausk (2021)
Petter, Rausk
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105148687
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105148687
Tiivistelmä
The aim of this thesis was to study the implementation of Web Analytics. Web Analytics has increased exponentially in the last decade. Today, it is a certainty to exploit Digital Marketing tools and Web Analytics tools whether you are a Fortune 500 company or a small local business anywhere in the world. The use of Web Analytics and Key Performance Indicators are all practices corresponding to customer acquisitions and customer retention.To evaluate a strategy to increase the commercial value through digital channelsthe impact of Key Performance Indicators and Web Analytics needs to be evaluated and how to best apply them and to which degree to implement the tools for a valid strategy.
By extracting Lassas Web Analytucs data I will conduct a review on how to better approach customers and what opportunities there are through Web analytics and digital marketing optimization. I will solely examine Google´s tools for this thesis because it is the most widely used by companies. By conducting a deductive approach to quantitative research.
In conclusion, all the results proves that Lassas performs within the average range considering KPI’s but the most crucial data was not available for me to evaluate which was e-commerce tracking. Which would have given me the best insight in what an e-commerce company like Lassas are performing and their strengths and weaknesses in that extent. Implementeringen av Digital marknadsföring och webbanalys har ökat exponentiellt under det senaste decenniet. Idag är det en självklarhet att använda digitala marknadsföringsverktyg och webbanalysverktyg oavsett om du är ett Fortune 500-företag eller ett litet lokalt företag var som helst i världen. Användningen av Web Analytics (WA) och Key Performance Indicators (KPI) är metoder som kan jämföras med kundförvärv och återkommande kunder. För att utvärdera en strategi att tillämpa webbanalys bör vi utvärdera Key Performance Indicators och Web Analytics-påverkan. Också till vilken grad och hur de tillämpas bäst för optimalt resultat.
En undersökning har gjorts av hur man bättre kan kontakta kunder och vilka möjligheter det finns genom webbanalys och digital marknadsföringsoptimering. Jag undersökte Googles verktyg för denna avhandling eftersom det är den mest använda och mest relevanta för de flesta företag. Genom en deduktiv metod för kvantitativ forskning samlade jag in data via Lassas Google Analytics-verktyg och analyserade datan.
Resultaten påvisar att Lassas presterar inom det genomsnittliga intervallet med tanke på KPI, men uppgifterna gällande e handelsspårning fanns inte tillgängliga för utvärdering. Det skulle ha gett mig den bästa insikten om vad ett e-handelsföretag som Lassas presterar och dess styrka och svaghet.
By extracting Lassas Web Analytucs data I will conduct a review on how to better approach customers and what opportunities there are through Web analytics and digital marketing optimization. I will solely examine Google´s tools for this thesis because it is the most widely used by companies. By conducting a deductive approach to quantitative research.
In conclusion, all the results proves that Lassas performs within the average range considering KPI’s but the most crucial data was not available for me to evaluate which was e-commerce tracking. Which would have given me the best insight in what an e-commerce company like Lassas are performing and their strengths and weaknesses in that extent.
En undersökning har gjorts av hur man bättre kan kontakta kunder och vilka möjligheter det finns genom webbanalys och digital marknadsföringsoptimering. Jag undersökte Googles verktyg för denna avhandling eftersom det är den mest använda och mest relevanta för de flesta företag. Genom en deduktiv metod för kvantitativ forskning samlade jag in data via Lassas Google Analytics-verktyg och analyserade datan.
Resultaten påvisar att Lassas presterar inom det genomsnittliga intervallet med tanke på KPI, men uppgifterna gällande e handelsspårning fanns inte tillgängliga för utvärdering. Det skulle ha gett mig den bästa insikten om vad ett e-handelsföretag som Lassas presterar och dess styrka och svaghet.