Sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma Sisustus Linne -yritykselle
Rapo, Aino (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Rapo, Aino
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105189211
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105189211
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona koti- ja julkitilaprojekteihin erikoistuneelle sisustussuunnittelutoimisto Sisustus Linnelle. Opinnäytetyön päätavoitteena on luoda sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma. Toimeksiantajalla ei ole ennen ollut markkinointiviestintäsuunnitelmaa, joten työn on tarkoitus palvella toimeksiantajaa.
Tämä opinnäytetyö on aiheeltaan ajankohtainen, sillä markkinointiviestintäsuunnitelman tulisi olla yksi keskeisimmistä markkinoinnin työkaluista jokaisella yrityksellä vuonna 2021. Markkinointiviestintäsuunnitelman avulla markkinointia voidaan kohdentaa tehokkaasti oikeille kohderyhmille ja turhilta markkinointitoimilta voidaan välttyä, mikä taas säästää yrityksen resursseja. Tehokkaan markkinoinnin ja yrityksen kannattavuuden näkökulmasta markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen on keskeistä. Suunnitelman laatiminen on merkittävää myös sen kannalta, että markkinointitoimia voidaan jatkossakin kehittää ja markkinoinnista saadaan keskeinen osa yrityksen jokapäiväistä toimintaa.
Toimeksiantajayrityksen tämän hetken tilasta laadittiin kattavat analyysit, ja niiden perusteella luotiin segmentit, joille markkinointitoimet suunnitelmassa kohdennettiin. Kaikki tässä opinnäytetyössä esitetyt toimeksiantajayrityksen markkinointiviestintäsuunnitelmaan kohdentuvat ehdotukset perustuvat näille analyyseille ja luoduille segmenteille.
Opinnäytetyö toteutettiin 1.2.2021–30.05.2021.
Tämä opinnäytetyö on aiheeltaan ajankohtainen, sillä markkinointiviestintäsuunnitelman tulisi olla yksi keskeisimmistä markkinoinnin työkaluista jokaisella yrityksellä vuonna 2021. Markkinointiviestintäsuunnitelman avulla markkinointia voidaan kohdentaa tehokkaasti oikeille kohderyhmille ja turhilta markkinointitoimilta voidaan välttyä, mikä taas säästää yrityksen resursseja. Tehokkaan markkinoinnin ja yrityksen kannattavuuden näkökulmasta markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen on keskeistä. Suunnitelman laatiminen on merkittävää myös sen kannalta, että markkinointitoimia voidaan jatkossakin kehittää ja markkinoinnista saadaan keskeinen osa yrityksen jokapäiväistä toimintaa.
Toimeksiantajayrityksen tämän hetken tilasta laadittiin kattavat analyysit, ja niiden perusteella luotiin segmentit, joille markkinointitoimet suunnitelmassa kohdennettiin. Kaikki tässä opinnäytetyössä esitetyt toimeksiantajayrityksen markkinointiviestintäsuunnitelmaan kohdentuvat ehdotukset perustuvat näille analyyseille ja luoduille segmenteille.
Opinnäytetyö toteutettiin 1.2.2021–30.05.2021.