Marknadsföringens inverkan på populariteten av sjukkostnadsförsäkringar
Lunden, Markus (2012)
Lunden, Markus
Yrkeshögskolan Novia
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112516300
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112516300
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee vakuutusmarkkinointia ja erityisesti sairauskuluvakuutuksia. Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää sairauskuluvakuutusten hankintaan vaikuttavia tekijöitä sekä sitä, onko vakuutusten markkinoinnilla vaikutusta sairauskuluvakuutusten suosioon. Teoriaosuudessa käsitellään vakuutusten erityispiirteitä, vakuutuslainsäädäntöä sekä sairauskuluvakuutuksia.
Työssä on suoritettu kvantitatiivinen kyselytutkimus. Kohderyhmänä oli 18–65-vuotiaat suomalaiset. Kyselylomakkeita jaettiin Raaseporin kaupungintalolla työskenteleville henkilöille. Vastauksia tuli yhteensä 31. Vastaajista 61 prosenttia oli naisia ja 39 prosenttia miehiä.
Tuloksista ilmenee, että sairauskuluvakuutukset ovat todella yleisiä. Tuloksista myöskin ilmenee, että julkisen terveydenhuollon tila huolestuttaa ja vakuutuksen turvin ajatellaan pääsevän nopeammin hoitoon. Sairauskuluvakuutusten mainonta on tutkimuksen mukaan tavoittanut suurimman osan vastaajista.
Työssä on suoritettu kvantitatiivinen kyselytutkimus. Kohderyhmänä oli 18–65-vuotiaat suomalaiset. Kyselylomakkeita jaettiin Raaseporin kaupungintalolla työskenteleville henkilöille. Vastauksia tuli yhteensä 31. Vastaajista 61 prosenttia oli naisia ja 39 prosenttia miehiä.
Tuloksista ilmenee, että sairauskuluvakuutukset ovat todella yleisiä. Tuloksista myöskin ilmenee, että julkisen terveydenhuollon tila huolestuttaa ja vakuutuksen turvin ajatellaan pääsevän nopeammin hoitoon. Sairauskuluvakuutusten mainonta on tutkimuksen mukaan tavoittanut suurimman osan vastaajista.