Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Metroliikenteen palvelukuvauksen muodostaminen

Syrjälä, Teuvo (2021)

Avaa tiedosto
Syrjälä_Teuvo.pdf (1.259Mt)
Lataukset: 


Syrjälä, Teuvo
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105168838
Tiivistelmä
Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän strategiassa vuosille 2018-2021 painotetaan erinomaista asiakaskokemusta ja asiakkaan nostamista suunnittelun keskiöön.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli muodostaa palvelukuvaus HSL:n suunnittelemalle ja tilaamalle metroliikenteelle. Palvelukuvauksen tarkoituksena on tuoda asiakaskokemuksen näkökulmaa liikenteen suunnitteluun sekä operointiin. Palvelukuvausta tullaan käyttämään tulevan uuden metron liikennöintisopimuksen muodostamisessa sekä työkaluna suunnittelussa.

Työssä perehdyttiin palveluun yleisesti sekä joukkoliikennepalvelun laatutekijöihin. Tutkimuksessa tehdyn kirjallisuuskatsauksen ja asiantuntijahaastatteluiden perusteella HSL:n tilaamalle metroliikenteelle määriteltiin keskeiset laatutekijät, joiden pohjalta muodostettiin metroliikenteen palvelulupaukset.

Palvelulupausten sisältö käsittää asiakkaiden metroliikenteessä arvostamat asiat nopeuden, säännöllisyyden, helppokäyttöisyyden ja matkustamisen turvallisuuden sekä mahdollisuuden tehdä kestäviä liikkumisvalintoja.

Palvelulupauksien pohjalta määriteltiin palvelulle asiakastyytyväisyyttä ja toteutunutta liikennettä seuraavat mittarit, joiden avulla on mahdollista seurata lupausten toteutumista, sekä kehittää liikennepalvelua asiakaslähtöisempään suuntaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste