Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelman laatiminen Nivalan Osuuspankille

Korkiakoski, Matias (2021)

 
Avaa tiedosto
Matias Korkiakoski (1.199Mt)
Lataukset: 


Korkiakoski, Matias
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105189321
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Nivalan Osuuspankki. Nivalan Osuuspankki toimii Nivalassa Pohjois-Pohjanmaalla ja se on täyden palvelun konttori. Nivalan Osuuspankki fuusioituu lokakuussa 2021 Perhon, sekä Himangan Osuuspankin kanssa yhteen OP Joki-Pohjanmaaksi.

Opinnäyteyön tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle Nivalan Osuuspankil-le. Markkinointisuunnitelma on kohdennettu 17-27-nuorille, jossa pääpaino on sosiaalisessa medias-sa. Sosiaalinen media on nykyään yhä useamman yrityksen markkinoinnin työkalu. Tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma, joka on tavoitteellinen ja asiakassuhteita palveleva.

Markkinointisuunnitelman teoriapohjana on käytetty markkinointia ja sen kilpailukeinoja. Kilpailu-keinoja on tarkemmin tarkastelu markkinointimixin 7P:n mallin avulla. Lisäksi teoriaosuudessa on käsitelty sosiaalista mediaa ja sen eri kanavia. Markkinointisuunnitelman liittyvä tutkimus on toteutettu kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena.

Markkinointisuunnitelmaa voidaan hyödyntää tulevaisuudessa sosiaalisen median käytössä. Markkinointisuunnitelmaa on mahdollista myös jatkokehittää fuusioitumisen jälkeen OP Joki-Pohjanmaan konttoreissa. Toteutetun tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta, että pankkien sosiaalisen median kanavat kiinnostavat nuoria asiakkaita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste