Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vastuullisuuden näkyminen asiakkaan palvelupolulla hotellissa : Case Finlandia Hotelli Alba

Viik, Emma-Stina; Poussu, Ronja (2021)

 
Avaa tiedosto
Vastuullisuuden näkyminen asiakkaan palvelupolulla hotellissa (1.147Mt)
Lataukset: 


Viik, Emma-Stina
Poussu, Ronja
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105138579
Tiivistelmä
Vastuullisuus on yhä tärkeämmässä roolissa nykypäivän maailmassa. Käsite voidaan jakaa eri osa-alueisiin: ympäristövastuu, sosiaalinen ja kulttuurinen vastuu sekä taloudellinen vastuu. Myös vastuullisuusviestintä ja vastuullisuuden johtaminen ovat asioita, joita ei sovi unohtaa. Varsinkin nyt viruspandemian vallinneessa maailmassa tulisi huomioida vastuullisuus erityisen tarkkaan.

Tutkimusongelma oli se, miten vastuullisuus näkyy matkustajille hotellissa. Tutkimuksen tavoite oli tutkia, kiinnittävätkö asiakkaat palvelupolkunsa aikana huomiota vastuullisuuteen. Päätutkimuskysymys oli, miten asiakkaat kiinnittävät huomiota vastuullisuuteen hotellimajoittumisen aikana. Alatutkimuskysymys oli, miten Albassa voidaan kehittää vastuullisten tekojen näkymistä asiakkaille.

Tutkimus toteutettiin teemahaastatteluna, ja vastauksia saatiin kahdeksan kappaletta. Haastattelut sijoittuivat toimeksiantajan eli Hotelli Alban ravintolaan kahtena päivänä maaliskuussa 2021. Tutkimusote oli kvalitatiivinen ja tulokset analysoitiin aineistolähtöisellä sisällönanalyysilla.

Saaduista tuloksista selvisi, että suurin osa asiakkaista kiinnittää huomiota pieniin, konkreettisiin asioihin. Asiakkaiden palvelupolulla huone, aamiainen ja ravintola olivat kohtia, joissa asiakkaat kiinnittävät huomionsa vastuullisuuteen helpoiten. Asiakkaat arvostavat läpinäkyvyyttä, selkeitä ja konkreettisia vastuullisia tekoja. Myös vastuullisuuden johtaminen, palvelutason laatu ja lähituotteiden arvostus nousivat vastauksissa esiin.

Tutkimuksen perusteella toimeksiantajalle tehtiin kehitysehdotuksia, joiden avulla toimeksiantajayritys voi jatkossa kehittää vastuullisuuttaan. Kehittämiskohteita oli muun muassa vastuullisuusviestinnässä ja markkinoinnissa. Muun muassa vastuullisuudesta ja vastuullisuusteoista kertominen verkkosivuilla ja huoneissa yksityiskohtaisella lapulla sekä lähiruoan mainitseminen olivat prioriteetteja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste