Streetwear-vaatebrändin markkinointi kansainvälisesti vaikuttajamarkkinoinnin avulla
Kuninkaanniemi, Henna (2021)
Kuninkaanniemi, Henna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052010094
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052010094
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää streetwear-vaatebrändin markkinointimahdollisuuksia kansainvälisesti vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Työn tavoitteena on selvittää myös, mitä streetwear käsitteenä tarkoittaa sekä, mitä vaikuttajamarkkinointi on. Työn aihe valittiin tekijän kiinnostuksesta streetwear-tyyliin ja vaikuttajamarkkinointiin sekä ajatellen tulevaa yrityksen perustamista. Teoriaosuudessa käsitellään työn tärkeimmät käsitteet. Siinä avataan mitä vaatebrändin on vaikuttajamarkkinoinnista oleellista tietää sekä mitä on streetwear kahden vertailuyrityksen avulla. Työssä käytetään vertailua, haastattelua ja kirjallisia sekä digitaalisia lähteitä tiedonhakumenetelminä. Tutkimuksessa saadaan selville vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuuksista alalla sekä alustava vaikuttajamarkkinoinnin suunnitelma yrityksen käyttöön ja selvennykset käsitteille. Tutkimuksen avulla huomattiin, että vaikuttajamarkkinointi on paras tapa saada kansainvälisesti tunnettavuutta ja uskottavuutta.