Kyselytutkimus yritykselle Boardvillage : Asiakastyytyväisyyskysely case Boardvillage
Salo, Eetu (2021)
Salo, Eetu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052110369
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052110369
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli yrityksen Boardvillage asiakastyytyväisyyden selvittäminen. Kyselytutkimuksen tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden taustoja sekä tyytyväisyyttä asiakaspalveluun,huomioimiseen, tuotevalikoimaanja tuotteiden saatavuuteen. Tutkimustulosten perusteella pyrittiin antamaan yrityksellejatkossa kehittämistoimenpiteitä ja ideoita palve-lun laadun sekä yleisen toiminnan kehittämiseksi.
Teoriaosuudessa käsitellään asiakkaiden tärkeyttä ja asiakkuuksien luomista. Tämän jälkeen perehdytään syvemmin asiakaspalveluun, asiakastyytyväisyyteen ja palvelun laatuun vaikuttaviin tekijöihin.Teorian jälkeen käydään läpi tutkimusta ja puretaan tutkimuksessasaatuja tuloksia kuvioiden avulla.
Tutkimus toteutettiin netissäja myymälässä nettikyselylomakkeen muodossa. Kyselytutkimus oli avoinna 1.2.2021-28.2.2021. Tämän ajanjakson aikana vastauksiatuli yhteensä 173, ja tulokset analysoitiin Webropol-nettisivuilla. Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset olivat kaiken puolin positiivisia. Henkilökunnan asiakaspalvelu ja asiakkaiden huomioiminen saivat tutkimuksessa parhaat tulokset. Tyytyväisiä oltiin myös moniin muihin osa-alueisiin yrityksessä. Puolestaan tuotevalikoima ja tuotteiden saatavuus saivat kehittävää palautetta. Kyse-lytutkimuksen avulla saatiintietoon, että tuotevalikoima ja tuotteiden saatavuus tarvitsevatjatkossa kehittämistoimenpiteitä.
Teoriaosuudessa käsitellään asiakkaiden tärkeyttä ja asiakkuuksien luomista. Tämän jälkeen perehdytään syvemmin asiakaspalveluun, asiakastyytyväisyyteen ja palvelun laatuun vaikuttaviin tekijöihin.Teorian jälkeen käydään läpi tutkimusta ja puretaan tutkimuksessasaatuja tuloksia kuvioiden avulla.
Tutkimus toteutettiin netissäja myymälässä nettikyselylomakkeen muodossa. Kyselytutkimus oli avoinna 1.2.2021-28.2.2021. Tämän ajanjakson aikana vastauksiatuli yhteensä 173, ja tulokset analysoitiin Webropol-nettisivuilla. Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset olivat kaiken puolin positiivisia. Henkilökunnan asiakaspalvelu ja asiakkaiden huomioiminen saivat tutkimuksessa parhaat tulokset. Tyytyväisiä oltiin myös moniin muihin osa-alueisiin yrityksessä. Puolestaan tuotevalikoima ja tuotteiden saatavuus saivat kehittävää palautetta. Kyse-lytutkimuksen avulla saatiintietoon, että tuotevalikoima ja tuotteiden saatavuus tarvitsevatjatkossa kehittämistoimenpiteitä.