Lyömäsoitinten opetussuunnitelma : Kankaanpään musiikkiopisto
Mikkilä, Ville-Markus (2021)
Mikkilä, Ville-Markus
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410688
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410688
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on muokata Kankaanpään musiikkiopiston lyömäsoitinten opetussuunnitelmaa yksinkertaisemmaksi ja vastaamaan paremmin oppilaitoksen tarjoamia mahdollisuuksia. Opinnäytetyö on hankkeistettu, ja se toteutettu yhteistyössä Kankaanpään musiikkiopiston kanssa. Työ koostuu kirjallisesta raportista sekä liitteenä olevasta opetussuunnitelmasta (liite 1).
Raportissa käydään läpi kaikki Kankaanpään musiikkiopistossa käytössä olevat taitotasot lyömäsoitinopetuksen kautta. Taitotasoissa läpikäytävät asiat on jaettu useampien otsikoiden alle ja näin haluttu selventää opetussuunnitelman rakennetta. Liitteenä olevassa opetussuunnitelmassa on raportissa esitetyt asiat tiiviimmässä muodossa, jotta opettajille jää mahdollisuus tulkita opetussuunnitelmaa oman näkemyksensä mukaisesti.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda Kankaanpään musiikkiopiston lyömäsoitinopettajille hyvä ja opetusta tukeva työväline, jonka avulla he pystyvät pitämään opetuksen sisällön kattavana ja laadukkaana. Opetussuunnitelman sisältöä tulisi tarkkailla myös tulevaisuudessa, jotta se säilyisi mahdollisimman ajankohtaisena.
Raportissa käydään läpi kaikki Kankaanpään musiikkiopistossa käytössä olevat taitotasot lyömäsoitinopetuksen kautta. Taitotasoissa läpikäytävät asiat on jaettu useampien otsikoiden alle ja näin haluttu selventää opetussuunnitelman rakennetta. Liitteenä olevassa opetussuunnitelmassa on raportissa esitetyt asiat tiiviimmässä muodossa, jotta opettajille jää mahdollisuus tulkita opetussuunnitelmaa oman näkemyksensä mukaisesti.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda Kankaanpään musiikkiopiston lyömäsoitinopettajille hyvä ja opetusta tukeva työväline, jonka avulla he pystyvät pitämään opetuksen sisällön kattavana ja laadukkaana. Opetussuunnitelman sisältöä tulisi tarkkailla myös tulevaisuudessa, jotta se säilyisi mahdollisimman ajankohtaisena.