• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Ravitsemispalvelut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Ravitsemispalvelut
  • Näytä viite

Tallikahvilan tuotteiden ja toiminnan kehittäminen Kauhajoen Ruokamessuilla 2012

Mäenpää, Marika; Peltomäki, Saija (2012)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Maenpaa_Marika_Peltomaki_Saija.pdf (7.752Mt)
Lataukset: 


Mäenpää, Marika
Peltomäki, Saija
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112616369
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli uudistaa Kauhajoen Ruokamessuilla toimivan Tallikahvilan tiloja ja tuotteita. Toteutuksessa tuli ottaa huomioon vuoden 2012 messuteema ’’Maista mummolan maut’’. Toimeksiantajana työllä oli Koulutuskeskus SEDU Kauhajoki. Opinnäytetyö rajattiin kolmeen osioon: Tallikahvilan tuotteiden kehittämiseen, kahvilan elämyksellisyyteen sekä koko kahvilan kokonaisuuteen. Opinnäytetyö aloitettiin huhtikuussa 2012 ja Tallikahvilan tila ja tuotteet toteutettiin Kauhajoen Ruokamessujen aikana 31.8–2.9.2012. Lisäksi osana opinnäytetyötä toteutettiin asiakaspalautekysely, jonka tavoitteena oli kerätä tietoa työn onnistumisesta ja tavoitteiden saavuttamisesta.
Tuotekehitys aloitettiin 9.4.2012. Aluksi mahdollisista tuotteista kerättiin erilaisia vaihtoehtoja ja yhteistyössä toimeksiantajan kanssa päädyttiin testaamaan tiettyjä reseptejä. Testasimme tuotteita neljä kertaa ja viimeisellä kerralla saimme päätettyä Tallikahvilaan myyntiin tulevat tuotteet, neljä makeaa ja kolme suolaista vaihtoehtoa. Tallikahvilan tilasta loimme vanhanaikaisen ja ajatuksenamme oli luoda asiakkaille muistoja omasta lapsuudestaan sekä nuoruudestaan ja täten luoda heille elämys. Elämystä luodessa pitää ensin ajatella, miltä tilan pitää tuntua ja miten tilasta saa aidon, sillä asiakkaalle kokemus elämyksestä on tärkeä asia ja jo yksinkertaisilla asioilla saadaan jo paljon aikaan (Toivanen 21.5.2012).
1400:sta Tallikahvilan asiakkaasta 460 vastasi asiakastyytyväisyyskyselyyn. Palautteista saatiin tietoa esimerkiksi ostetuista tuotteista, kahvilan toimivuudesta ja kokonaisuudesta. Makeista tuotteista suosituin oli vanhanajan voisilmäpulla ja suolaisista tuotteista Vaarin rukiinen lohileipä. Kaikki kyselyyn vastanneet olivat tyytyväisiä tuotteiden makuun ja ulkonäköön. Kyselyn mukaan asiakkaat kokivat Tallikahvilan tilat, tuotteet ja toimivuuden kokonaisuutena joko hyväksi tai erinomaiseksi.
Opinnäytetyön tuloksena saimme kehitettyä teeman mukaisen kahvilakonseptin, jonka kokonaisuuteen toimeksiantaja oli erittäin tyytyväinen.
 
Kokoelmat
  • Ravitsemispalvelut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus