Tapahtuma-alan yrityksen vastuullinen markkinointi
Molina, Sonja (2021)
Molina, Sonja
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052510989
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052510989
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee vastuullista markkinointia tapahtuma-alan yrityksessä. Opinnäytetyössä käydään läpi yleisesti tapahtuma-alaa, markkinointiosuudessa yleisen teorian lisäksi keskitytään erityisesti markkinointiviestintään, jota voidaan soveltaa tapahtumia markkinoidessa. Lopuksi markkinointiin tuodaan vastuullisuuden näkökulmaa ja käydään läpi eri keinoja vastuullisen markkinoinnin luomiseen. Teorian pohjalta on luotu opas tapahtuma-alan yrityksille vastuulliseen markkinointiin.
Vastuullisuus on aiheena erittäin ajankohtainen ilmastonmuutoksen, jatkuvasti kehittyvien kuluttajien vaatimusten sekä kehittyvän teknologian takia. Vuonna 2021 koko tapahtuma- ala on pysähdyksissä ja pahimmassa kriisissä koskaan. Oikein toteutettuna vastuullisuus on tärkeä kilpailuetu, joka voi auttaa tulevaisuudessa yrityksiä saavuttamaan parempaa liikevoittoa ja näin auttaa myös koronan aiheuttamien tappioiden korjaamisessa.
Vaikka opinnäytetyön pohjalta luotua opasta parhaiten voikin hyödyntää tapahtuma-alan yrityksessä, voi kuka tahansa käyttää sitä apunaan muillakin aloilla. Opinnäytetyö sisältää paljon tietoa markkinoinnista ja sen vastuullisuudesta ja tätä tietoa voi hyödyntää hyvin myös alaa opiskelevat.
Vastuullisuus on aiheena erittäin ajankohtainen ilmastonmuutoksen, jatkuvasti kehittyvien kuluttajien vaatimusten sekä kehittyvän teknologian takia. Vuonna 2021 koko tapahtuma- ala on pysähdyksissä ja pahimmassa kriisissä koskaan. Oikein toteutettuna vastuullisuus on tärkeä kilpailuetu, joka voi auttaa tulevaisuudessa yrityksiä saavuttamaan parempaa liikevoittoa ja näin auttaa myös koronan aiheuttamien tappioiden korjaamisessa.
Vaikka opinnäytetyön pohjalta luotua opasta parhaiten voikin hyödyntää tapahtuma-alan yrityksessä, voi kuka tahansa käyttää sitä apunaan muillakin aloilla. Opinnäytetyö sisältää paljon tietoa markkinoinnista ja sen vastuullisuudesta ja tätä tietoa voi hyödyntää hyvin myös alaa opiskelevat.