Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Toiminnallisuutta musiikin perusteisiin : kinesteettisten oppijoiden huomioiminen musiikin perusteissa

Käräjäoja, Milja (2021)

 
Avaa tiedosto
Karajaoja_Milja.pdf (1.787Mt)
Lataukset: 


Käräjäoja, Milja
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052511024
Tiivistelmä
Kouluissa käytetyt perinteiset opetustyylit kohtaavat pääasiassa vain auditiivisia ja visuaalisia oppijoita. Sen sijaan kinesteettisten oppijoiden tarpeita ei oteta opetuksessa tarpeeksi huomioon, mikä näkyy usein heidän oppimistuloksissaan. Tämän takia tähän opinnäytetyöhön liittyy musiikkileirillä tehty kokeilu, jossa selvitetään, onko toiminnallisilla opetustavoilla voinut olla vaikutuksia ryhmän oppimistuloksiin.

Opinnäytetyön alussa kerrotaan, mitä oppimistyylit ovat ja mitä ongelmia erilaisten oppijoiden huomioimatta jättämisestä seuraa. Sen jälkeen käydään läpi, mitä musiikkileirillä tapahtui ja mitä kinesteettisiä työskentelytapoja siellä käytettiin. Samalla pohditaan toiminnallisten opetustapojen hyödyllisyyttä.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, vaikuttiko kinesteettisten oppijoiden hyvä huomiointi oppimistuloksiin. Ikävä kyllä, vuonna 2020 Suomeen iski koronapandemia, joka laittoi musiikkileirin suunnitelmat uusiksi, eikä näin ollen kesän 2020 oppimistuloksia voitu suoraan verrata edellisvuosien tuloksiin. Tulokset olivat kesällä 2020 kuitenkin hieman aiempia vuosia paremmat, eikä tällä kertaa ollut niitä, jotka olisivat saaneet hylätyn arvosanan tai päässet vain rimaa hipoen läpi. Kuitenkaan koronan aiheuttaman poikkeustilanteen takia ei voitu tarkkaan selvittää, mistä kaikista lukuisista syistä hiukan erilaiset tulokset johtuivat.

Toiminnalliset opetustavat jakoivat oppilaissa mielipiteitä. Joitakin oppilaita toiminnalliset harjoitukset auttoivat, kun taas joidenkin mielestä ne olivat turhia. Oli hienoa huomata, miten osa oppilaista koki harjoitukset selvästi hyödyllisiksi ja palasi niihin tehdessään kirjallisia tehtäviä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste