Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

A gentler structure to life: co-creation in branding a cultural route

Lemmetyinen, Arja; Nieminen, Lenita; Aalto, Johanna (2021)

Article has an altmetric score of 2
Avaa tiedosto
Lemmetyinen_Nieminen_Aalto.pdf (638.1Kt)
Lataukset: 


Lemmetyinen, Arja
Nieminen, Lenita
Aalto, Johanna
Palgrave Macmillan
2021
doi:10.1057/s41254-021-00215-5
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021052631669
Tiivistelmä
The study explores how a cultural route supports the identity of a place. The study applies co-creative and identity-based place-branding theory and advances research on the significant role of culture when various actors identify with the brand of a place. Moreover, cultural sustainability is seen as a form of meta-narrative that frames the symbiosis of a place brand and its cultural values. Contributing to the previous research on branding a cultural route, this study discusses the value of a person (an architect) to the branding of a cultural route. The study also contributes to place branding theory by linking the discourse on architectural heritage and branding an emerging cultural route. We used a single and critical case approach focusing on one of the sites representing a group of cities involved in the branding of the Alvar Aalto cultural route. Various qualitative research methods including interviews and publicly available material were utilized. The study presents empirical findings on branding an emergent cultural route. As a key theoretical contribution, the study shows how the culture and image of an individual site are expressed in the cohesive brand identity of that cultural route. Communication and co-creation are revealed to be prerequisites of efficient collaboration.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 
Posted by 2 X users
65 readers on Mendeley
See more details